Her bütçeye yılbaşı sepeti

Yılbaşının vazgeçilmez renklerinden olan, içinde yılbaşına özgü yiyecek, içecek ve süslemelerin yer aldığı sepetlere talebin, önceki yıllara göre yüzde 30 civarında düştüğü belirtildi.

Yayınlanma: 16.12.2009 - 09:18
Abone Ol google-news

Organizasyon şirketi aracılığıyla 17 yıldır yılbaşı sepetleri ve promosyonları hazırlayan bir firmanın yetkilisi Mehmet Alyanak, bu yıl hem siparişlerde yüzde 30'a yakın düşüş gözlemlediklerini, hem de müşteri tercihlerinde değişimler olduğunu söyledi.

Global ekonomik krizin etkilerinin her sektörde olduğu gibi, kendi sektörlerinde de etkili olduğunu ifade eden Alyanak, ürün yelpazeleri içinde birçok çeşit olmasına karşın, alıcıların büyük bölümünün ekonomik ya da standart paketlere yöneldiğini kaydetti.

Sepetlerde çok farklı seçenekler sunuluyor

Yılbaşı sepetlerinde çok farklı seçenekler sunulduğunu bildiren Mehmet Alyanak, en çok tercih edilen ''ekonomik'', ''standart'' ve ''klasik'' sepetlerin 50, 100 ve 125 liradan satışa sunulurken, ''alkolsüz'' bir sepet seçeneğini tercih edenlerin 60 lira ödediğini belirtti.

Gönderilecek kişi sayısına göre de fiyatları değişen sepetlerin ikinci kategorisini daha kaliteli ürünlerin oluşturduğunu söyleyen Alyanak, bu grupta ''özel'', ''sandık model'' ve ''lüks sepet'' seçeneklerinin bulunduğunu kaydetti. Alyanak, ikinci grup ürünlerin fiyatlarının, içlerinde bulunan alkollü içkilerin türlerine ve sepetteki ürün sayısına bağlı olarak 150-500 lira arasında değiştiğini, ''VIP'' olarak tanımlanan çok özel sepetlerin ise 600-1000 lira arasında alıcı bulduğunu ifade etti.

Alyanak, son yıllarda mevcut ürün gruplarına birçok şirketin ''çocuk sepeti'' ile ''organik ürünler sepeti''ni de dahil ettiğini söyledi.


"Tercihler değişiyor"

Sürekli çalıştıkları firmaların, alım gücünün azalması nedeniyle tercih değişikliğine gittiklerini belirten Alyanak, firmaların hem ürün seçimlerinde daha küçük paketlere yöneldiklerini, hem de sipariş sayılarını azaltarak tasarruf yoluna gittiklerini söyledi.

Alyanak, bazı iş yeri sahiplerinin de önceki yıllarda çalışanlarına sepet armağan ederken, bu yıl daha hesaplı bir seçenek tercih ederek sepet almaktan tamamıyla vazgeçtiklerini bildirdi.


"Marketler rakip değil"

Market zincirlerinin yılbaşı sepetleri çıkarmasının, kendi işlerini çok etkilemediğini kaydeden Mehmet Alyanak, şöyle konuştu:
''Açıkçası marketlerin bu işe girmesi, bizim işimizi etkilemiyor. Her şeyden önce marketlerin oluşturduğu sepetlerin fiyatları belli ve herkes bunu görüyor. Birine hediye gönderdiğinizde, bunun fiyatının bu kadar aleni bilinmesini istemezsiniz. İkinci olarak, alıcı gidip marketteki sepeti beğeniyor. 'Bundan 20 tane istiyorum' diyor ama '2'den fazla alamazsınız' yanıtını alıyor. Ayrıca marketlerdeki ürünler, doğru paketlenmemiş, yeterince özenilerek hazırlanmamış, bir yılbaşı armağanı görüntüsünden oldukça uzak. Marketler bunları istenilen adreslere de yollayamıyor. Sonuç olarak, kurumsal müşterilerin marketlere yönelmesi mümkün değil.''


"Uyum önemli"

Yılbaşı sepetinin yalnızca ''güzel bir kaba gelişigüzel doldurulan ürünler'' olmadığını vurgulayan Alyanak, sepetlerde yılbaşı havasını yansıtacak dekorasyonun, renk uyumunun ve en önemlisi de ürün uyumunun olması gerektiğini belirtti.

Çoğu sepette minik aksesuarlar ya da piyango biletleri gibi küçük sürprizler olduğunu bildiren Alyanak, sepette yer alan içecek ile yanındaki kuruyemiş ya da yiyeceklerin birbiyle uyumlu olmasına da dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.

Alyanak, ''Amaç, yılbaşı günü tüketilecek ürünlerden oluşması, küçük sürprizler barındırması ve güzel şekilde sunulması'' dedi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler