"Krizi aşmanın yolu müşteri gibi düşünmek"
Deloitte tarafından hazırlanan "Ekonomide Yaşanacak Fırtınaya Hazırlanmak" başlıklı raporda, "Perakendeciler Zor Zamanlarda Nasıl Başarılı Olur?" sorusuna yanıt arandı.
Deloitte'un "Ekonomide Yaşanacak Fırtınaya Hazırlanmak" başlıklı raporunda, "Müşterinin istemediği hiçbir şeyi yapmayın" uyarısında bulunularak, "Perakendecilik sektöründe müşteri her zaman çok önemli olmasına rağmen, kriz ve durgunluk dönemlerinde daha da büyük önem kazanıyor. Böyle dönemlerde müşterilerin gerçekten ne istediğini iyi anlamak, onların taleplerine odaklanmak ve müşterinin istemediği hiçbir şeyi yapmamak gerekiyor" denildi.
Deloitte tarafından hazırlanan "Ekonomide Yaşanacak Fırtınaya Hazırlanmak" başlıklı raporda, "Perakendeciler Zor Zamanlarda Nasıl Başarılı Olur?" sorusuna yanıt arandı. Raporda, enerji ve gıda maliyetlerindeki artışla birlikte azalan tüketici talebine karşısında perakende sektörünün yaşadığı sorunlara dikkat çekilerek, müşteri taleplerine odaklanmanın önemi vurgulandı. Gıda ve enerji fiyatlarındaki artışın diğer sektörlerde tüketimi azalttığına dikkat çekilen Raporda, dünya genelindeki likidite daralmasının da sektörü ağır şekilde etkilediğini bildirildi.
Perakende sektörüne öneriler
Raporda perakendecilere bir dizi önerilerde bulunuldu, bu öneriler şöyle sıralandı:
-Arz ve talep değişimlerinin ürün portföyünüzü nasıl etkileyeceğini anlayın.
-Ürün portföyünüzü ve fiyatlama stratejilerini tüketici talebindeki değişikliklere göre değerlendirin.
-Ürün kategorilerinizin hangilerinin konjonktüre ters olduğunu ve hangilerinin durgunluk döneminde büyüyebileceğini saptayın.
-Artan benzin fiyatlarını düşünerek, müşterinizin mağazanıza gelmeden alışveriş yapmasını sağlayabilecek her türlü çözümü göz önünde bulundurun.
-Müşterilerinizin fiyat beklentilerini karşılayabilmek için alternatif tedarik yolları planlayın.
Tüketicilerin hangi özelliklere daha az önem verdiğini ve hangi özellikler için ek maliyete katlanmak istemediklerini belirleyin, fiyatlarınızı buna göre ayarlayın.
-Genel fiyatlandırma ve satış stratejinizi tüketicilerin değişen satın alma davranışını yansıtacak, doğru ürün portföyü ve hacmi elde etmenizi sağlayacak şekilde gözden geçirin.
"Karlılığınızı iyi analiz edin"
Raporda, şirketlerin karlılığını geliştirmesi için de bazı öneriler yer aldı. Raporda, karlılığa katkıda bulunmayan öğeleri gidermek için şirketlerin karlılıklarını ürün, ürün kategorisi, satıcı ve lokasyon gibi farklı kesitler itibariyle saptaması gerektiği ifade edildi. Rapora göre, iş performansına katkısı olmayan ancak mevcut iş modelinde o güne kadar desteklenmiş olan öğelerin sorgulanması ve iyileştirilmesi de genel anlamda karlılığı artırabilir.
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Edirne'de korkunç kaza