Migros yılın ilk çeyreğinde kâr etti
Migros'un brüt karı 2012 yılının ilk çeyreğinde yıllık bazda yüzde 14.4 artarak 385 milyon TL olarak gerçekleşti. Migros, ilk üç aylık dönemde 1 milyar 455 milyon TL'lik de satış rakamına ulaştı. Migros'un mağaza sayısı ise 764'e yükseldi.
Migros Ticaret A.Ş., 2012 yılı ilk çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Buna göre Migros, 2012 yılının ilk çeyreğinde satışlarını yıllık bazda yüzde14.5 arttırarak, yüksek satış performansını devam ettirdi. Satışlar 2012 yılının ilk çeyreğinde, geçen yılın son çeyreğinde olduğu gibi, güçlü seyretti. Toplam satış rakamı ilk çeyrekte 1 milyar 455 milyon TL olarak gerçekleşirken, yurtdışı satışlar ise 97 milyon TL oldu. Migros 2011 yılının ilk çeyreğinde ise 1 milyar 271 milyon TL'lik satış rakamına ulaşmıştı.
Brüt kar yılın ilk çeyreğinde yıllık bazda yüzde 14.4 artarak 385 milyon TL oldu. Şirket ilk üç aylık brüt karını 2011'e göre ise 48 milyon TL artırdı. Brüt kar marjı ise yüzde 26.5 olarak gerçekleşti. Şirket 2012 yılının ilk çeyreğinde, müşteri trafiğini ve satışları arttırmak için, özellikle özgün markalı temel ihtiyaç ürünlerinde ve taze ürünlerde uygun fiyatlı ürün ve hizmet sunmaya devam etti.
Vergi Amortisman ve Faiz Öncesi Kâr (VAFÖK) yıllık bazda yüzde 10.9 artarak 99 milyon TL olurken, VAFÖK marjı yüzde 6.8 olarak gerçekleşti. Şirketin tüm yıl için VAFÖK tahmini yüzde 6-6.5 aralığında tahmin edildi.
Hızlı mağaza açılışı yılın ilk çeyreğinde de devam etti. Yılın ilk 3 ayında, yurtdışı mağazalar dahil toplam mağaza sayısı 764'e ulaşmıştı. Yurtiçinde 30 süpermarket ve 1 hipermarket açıldı.
Migros 2012 yılında en az 100 yeni mağaza açmayı hedefliyor. Açıklamada, şirketin şu an itibarıyla mağaza açılış programının önünde olduğu belirtilirken, "Migros, önümüzdeki dönemler için çift haneli satış artışı ve istikrarlı operasyonel karlılık hedeflerini korumaktadır. Migros'un Türkiye pazarındaki bilinirliği ve güçlü markası, taze ürün kategorileri gibi alanlardaki hizmet üstünlüğünü kullanarak müşteri trafiğini arttırma çabaları ile birleştiğinde, şirketin gelecekte satış performasını olumlu yönde etkilemeye devam edecektir. Şirket güçlü deneyimini kullanarak bir taraftan organik büyümesine devam ederken, diğer taraftan tedarik zincir yönetiminde sağladığı verimlilik ve zengin ürün portföyü sunumu sayesinde operasyonel karlılığa odaklanmaya devam edecektir" denildi.
En Çok Okunan Haberler
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- Emekliye iyi haber yok!
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Seküler müdür kalmadı'
- 'Kayyuma değil, halka bütçe'
- Arda Güler'in 2 asisti Madrid'e yetmedi
- Üniversite öğrencisi, trafikte öldürüldü