Müşteriyi memnun eden ilginç uygulama
Japonya'da müşterileri memnun etmek için çalışanların gülümsemeleri ölçülüyor. "Gülümsemeölçer" adlı cihaz çalışanların gülümsemelerinin yeterli olup olmadığını değerlendiriyor.
Japonya'da bazı tren garlarında çalışanların gülümsemeleri ölçülüyor. Müşterilerin memnuniyeti için çalışanlar her sabah, doğru tonu tutturuncaya dek karşılama ve özür cümlelerini yüksek sesle tekrarlıyor ve gülümsemelerinin doğru olup olmadığını ölçen cihazın başında bir süre duruyor.
Keikyu şirketinin 15 istasyona yerleştirdiği cihaz, çalışanlarının "çok da ileri gitmeden" yeterince güleryüzlü olup olmadığını değerlendiriyor.
Yüzünü algıladıktan sonra görevlinin gülüşüne 0-100 arasında bir not veren cihaz, gülümsemenin doğru olması için alt yazılarla önerilerde de bulunuyor.
Bilet dağıtıcılarının 10 kat hızlı olduğu, dakikada 80 yolcuya bilet verildiği ve bunun şaşmadığı, anonslarda ender anormalliklerin çıktığı, trenin tam saatinde geldiği, kontrol görevlisinin müşterinin tüm sorularına cevap vermeye hazır olduğu "demiryolu ailesinde", özel yazılımlı bilgisayardan oluşan ve bir kameraya yerleştirilen "gülümsemeölçer", zaten şımartılmaya alışmış Japon müşterilerin gururunu okşuyor.
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı
- Edirne'de korkunç kaza