Ölüme yolculuğunun detayları
Kıyı Emniyeti'ne ait botun arızalı olarak 7.5 saat yol yaptığı ortaya çıktı...
Şile’de 4 Aralık’ta 4 kişinin öldüğü deniz kazasından 5 gün önce bir başka kurtarma botunun arızalı olarak 7.5 saat yol yaptığı ortaya çıktı. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü resmi yazışmalarına göre Kıyı Emniyeti 5 botunun arızalı olduğu 28 Kasım 2012 günü rapor edilmiş. Makine arızası bildirimi yapan iki kaptanın imzasını taşıyan belgede, “Su kaçağının tespit edilmesi ve sorunun çözülmesi gerektiği, bu şekilde çalışmasının sakıncalı olduğu şifahen söylenmiştir. Bu sebeple bilginiz dahilinde, botumuzun gayri faal durumu devam etmektedir” deniliyor. Bir gün sonra ise arızalı olduğu belirtilen bot Marmara Adası’ndan İstanbul Harem’e 7.5 saatlik riskli bir yolculuk yapmış. Botun kaptanı 29 Kasım 2012 tarihli “Vukuat Sonuç Bilgi Formu”na, “Botun sancak ana makinanın arızasının tamiri için Özkan Kaptan’ın talimatıyla saat 09.50’de Marmara Adası istasyondan İstanbul Harem’e hareket ettim. Saat 17.15’te Harem bot istasyona bağlandı” notu düşülmüş.
Şile’deki kazayla ülke gündemine oturan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’yle ilgili tartışma bitmiyor. Anımsanacağı gibi Şile’de kurtarma çalışmalarına katılan ve makinesinin stop etmesi nedeniyle kayalıklara çarparak 3 personelin, 1 balıkçının yaşamını yitirmesine yol açan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ne ait KEGM-7 botunda bir akünün bitik olduğu, otomatik pilotun çalışmadığı, antifirizin olmadığı ortaya çıkmıştı. Cumhuriyet’in bir başka kurtarma botuyla ilgili ulaştığı resmi belgeler arızalı bir kurtarma botuyla denizde 7 saat 25 dakika yolculuk yapıldığını gösteriyor. Şile’deki kazadan yalnızca 6 gün önce Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ne, Kıyı Emniyeti 5 bot kaptanlığından “makine arızaları” bildirilmiş. Belgede aynen şöyle yazıyor: “... su kaçağının tespit edilmesi ve sorunun çözülmesi gerektiği, bu şekilde çalışmasının sakıncalı olduğu şifahen söylenmiştir. Botumuzun gayri faal durumu devam etmektedir... Sancak kamewa arızası için elektrik zabiti Fikret Bey, genel kontrollerini yaptı. Ancak sancak ana makine çalıştırılıp deneme seyrine çıkılamadığı için arızanın giderilip giderilemediği tespit edilemedi.”
Skandallar peş peşe
İki kaptanın imzasını taşıyan tespitlerden bir gün sonra alınan emir doğrultusunda Kıyı Emniyeti 5 botu arızalı olarak Marmara Adası’ndan yola çıktı. 7 saat 25 dakika süren yolculuğun ardından İstanbul Harem’e ulaşan botun bir gün önce bildirilen arızalarının giderilmeden sefere çıktığı ise Kıyı Emniyeti 5 kaptanı Yunus Barbarosoğlu tarafından 29 Kasım 2012 tarihli “Vukuat Sonuç Bilgi Formu”na şu notla düşüldü: “Botun sancak ana makinanın arızasının tamiri için Özkan Kaptan’ın talimatıyla saat 09.50’de Marmara Adası istasyondan İstanbul Harem’e hareket ettim. Saat 17.15’te Harem bot istasyona bağlandı.”
Evlat acısına 25 gün dayandı
Şile’de batan geminin mürettebatını kurtarmaya giden Kıyı Emniyeti botunda hayatını kaybeden kaptan Cemil Özben’in 90 yaşındaki annesi Fethiye Özben hayatını kaybetti. Özben için dün öğleyin Üsküdar’daki Küçüksu Merkez Camii’nde cenaze namazı kılındı. Cemil Özben’in eşi Günay Özben, Fethiye Özben’in ölümüyle ilgili olarak “25 gündür ‘oğlum oğlum’ dedi, aniden gitti” diye konuştu. Özben, kılınan cenaze namazı sonrası, oğlunun defnedildiği Kandilli Mezarlığı’nda toprağa verildi.
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı
- Edirne'de korkunç kaza