Pilot dehşeti
Fransa’daki uçak kazasının, pilotun kokpit dışına çıkmasını fırsat bilen 2. pilotun uçağı kasten dağa çarptırması sonucu gerçekleştiği ortaya çıktı. Savcı, ‘Pilot, irtifa düğmesine bilerek bastı’ dedi.
Fransa Alpleri’nde düşerek 150 kişiye mezar olan Germanwings uçağı soruşturmasında tüyler ürperten detaylar ortaya çıktı. Kokpit ses kayıtlarını inceleyen Fransız savcı, kaptan pilotun çıkmasıyla kokpitte yalnız kalan yardımcı pilotun uçağı “bilerek” düşürdüğünü öne sürdü. 28 yaşındaki Andreas Lubitz’in, kokpite dönmek için çabalayan kaptan pilotu içeri almadığı anlaşıldı.
Dünyayı sarsan pilotu kahraman ilan ettiler
144 yolcu ve 6 mürettebatın öldüğü kazaya dair ilk bulguları basınla paylaşan Marseille savcısı Brice Robin, Airbus 320’nin kara kutusundan alınan ses kaydının detaylarını açıkladı. Kaptan pilotun Düsseldorf’a iniş protokolünü hazırlarken yardımcı pilot Andreas Lubitz’in kısa cevaplar verdiğini söyleyen Robin, “Kaptan daha sonra Lubitz’den uçağın kontrolünü almasını rica etti. Ardından bir koltuğun geriye itildiği ve kapının açıldığı duyuldu” dedi. Kaptanın tuvalete gittiğini düşündüğünü belirten Robin, “O andan itibaren uçağın kontrolü yardımcı pilottaydı. Kaptan pilot defalarca kokpite dönmek istedi ama cevap alamadı” dedi.
Kalp krizi yok
Robin’e göre, çarpışma anına kadar düzenli nefes alıp verdiği duyulan Lubitz kalp krizi geçirmedi. Hiç konuşmayan yardımcı pilot, uçağın irtifa kaybetmesine yol açan düğmeye de “bilerek” bastı. Savcı, “Tek söyleyebileceğim irtifa kaybına bilinçli olarak izin verdiği. Dakikada bin feet alçalma anormal değil, ancak bunu yapmak için hiçbir sebebi yoktu” diye konuştu.
Yolcuların çığlıkları
Savcı, Lubitz’in uçağı niçin düşürmek istemiş olabileceğini bilmediğini belirterek “Terörist saldırı olduğunu söyletecek bir durum yok. 148 kişi arkada otururken ‘intihar’ tabirini de kullanmayacağım” dedi. Alman yetkililerin pilotların akrabaları sorgulayacağını da sözlerine ekledi. Yolcuların başlarına gelecekleri son anda anladıklarını belirten Robin, çarpışmadan saniyeler önce çığlıkların duyulduğunu ve yolcuların anında öldüklerini söyledi.
Fransız savcının açıklamaları dünya gündemine bomba gibi düşerken, İspanya Başbakanı Mariano Rajoy da “şok olduğunu” duyurdu. Almanya İçişleri Bakanı Thomas de Maiziere istihbarat ve polis kayıtlarını incelediklerini ve kazaya dair terörizm bağlantısına rastlanmadığını açıkladı.
Robin’den birkaç saat sonra Köln’de basın toplantısı düzenleyen Lufthansa Genel Müdürü Carsten Spohr, eğitimi esnasında tüm psikolojik testlerden geçen ve her yıl fiziksel muayeneye tabi tutulan yardımcı pilota engel olabilecek hiçbir sistemin bulunmadığını kaydetti.
Kabin memuruydu
Germanwings Genel Müdürü Thomas Winkelmann Lupitz’in mesleğe kabin memuru olarak başladığını ve eğitimini normal tamamladığını söylerken, Spohr’ın “Lupitz’in eğitiminde bir sekte olduğu” açıklamasını aydınlatmadı.
Silahla bile açılamıyor
1980’lerden bu yana kullanılan kokpit kilit sistemleri 11 Eylül 2011 saldırılarından bu yana zorunlu hale geldi. Lufthansa Genel Müdürü Carsten Spohr, terör tehditlerine karşı kokpit kapılarının “silahla bile açılamayacak” kadar güçlendirildiğini, uçuş ekibinin ezbere bildiği kodla kapının açılabileceğini ancak kokpitin izin vermemesi halinde kilitli kalacağını söyledi. Airbus 320’yi 6 yıl uçurmuş bir pilot, kokpit güvenlik sistemlerine dair şu bilgileri verdi:
Bir pilot dışarıdayken diğerinin iş yapamaz hale gelmesi durumunda kokpite girmenin yolları bulunuyor. Kokpitteki pilotun girişe izin vermeyi reddetmesi halinde kapı kilitli kalıyor. Avrupa havacılık kurallarına göre kokpitte her an iki kişi olması zorunlu değil.”
En Çok Okunan Haberler
- Nevşin Mengü hakkında karar
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- 3 zincir market şubesi mühürlendi
- Eski futbolcu yeni cumhurbaşkanı oldu
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- Geri dönüş gerçekten 'akın akın' mı?
- Emekliye iyi haber yok!
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- AKP’nin tabutu CHP sıralarına kondu
- 350 bin 757 kez 'yazı-tura' atıldı... Sonuç şaşırttı!