Reklamlar anneyi etkiliyor

Dünya Sağlık Örgütü'nün (DTÖ), araştırmasına göre bebek maması reklamlarından etkilendikleri için bebeklerini emziren annelerin sayısında düşüş oluyor.

Reklamlar anneyi etkiliyor
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 03.11.2011 - 10:34

Social Science & Medicine Journal adlı dergide yayımlanan araştırma, bebeklerini bu tür ürünlerle besleyen Filipinli annelerin sayısında 2 ila 4 kat artış olduğunu ortaya koydu.

Araştırmada elde edilen bulgulara göre, annelerin yüzde 59,1'i bir bebek maması reklamında verilen mesajı hemen hatırlıyor, 6'da 1'i ise doktorunun kendisine mama kullanmasını tavsiye ettiğini söylüyor.

Filipinler hükümeti 2007 yılında bebek maması reklamlarına, anneleri emzirme konusunda olumsuz etkilediği gerekçesiyle, sınırlama getirme kararı almıştı. Uzmanlar, son araştırmanın hükümetin kararını destekler nitelikte olduğu söyledi.

DTÖ'nün istatistiklerine göre, bebeklerine 4 aylık olana kadar sadece anne sütü veren Filipinli kadınların oranı 2008 yılında yüzde 40,1'e düştü. Bu oran 1998 yılında yüzde 47,3 olmuştu.

Anne sütü ile beslenen bebeklerin mama ile beslenenlere göre daha az sağlık riski taşıdığı biliniyor. Uzmanlar, ilk 6 ay boyunca bebeklerin sadece anne sütü ile beslenmesi, daha sonra da 2 yaşına kadar gıda takviyesi eşliğinde emzirilmeleri gerektiğini hatırlatıyor.

Dünya Sağlık Örgütü ve UNICEF daha önce bebek maması ürünlerinin pazarlaması ile ilgili olarak bir uluslararası yasa hazırlamıştı. Ancak bu yasanın ülkeler için bağlayıcılığı bulunmuyor. İsteyen ülke bu yasaya uyabildiği gibi, isteyen de kendi yasalarını uyguluyor.
 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon