Salgın etkisiyle online ticarette büyüme bekleniyor
E-Ticaret hacmi 2019’da yüzde 39 büyüyerek 83.1 milyar TL’ye ulaştı
Türkiye'de koronavirüs salgını döneminde sokağa çıkmanın kısıtlanmasıyla giderek yaygın kullanılan e-ticaret pazarı 2019'da yüzde 39 büyüyerek 83.1 milyar lira olarak gerçekleşti.
Raporda 2020'ye dönük beklenti yer almadı ancak salgının etkisiyle birlikte her sektörden birçok markanın fiziksel mağazalarını kapatarak hizmetlerini online olarak vermeye başlamasının ticaret hacmini artırması bekleniyor.
14.6 MİLYAR DOLARLIK PAZAR
Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından açıklanan "Türkiye'de e-ticaret 2019 Pazar Büyüklüğü Raporu"na göre e-ticaret geçen yıl dolar bazında da yüzde 18 artışla 14.6 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı.
Online kanalın toplam perakende pazarındaki payı ise 2019'da bir önceki yılki yüzde 5.3 seviyesinden yüzde 6.2'ye yükseldi.
E-ticaret sektörünün 2018'in ardından 2019'da da hem TL hem dolar bazında büyümesini sürdürdüğünü belirten TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Kübra Erman Karaca, "Dijital çağın yeni iş modelleri ve salgının etkisiyle birlikte her sektörden birçok markanın fiziksel mağazalarını kapatarak hizmetlerini online olarak vermeye başlamasıyla bu dönemde çok hızlı büyümeye başlayan yeni kategorilerle, e-ticareti hiç kullanmayan kesimin de kullanıcıya dönüşmesiyle e-ticaret sektörünün 2020 büyüme rakamlarına olumlu etkide bulunacağını öngörebiliriz" dedi.
YÜZDE 43 BÜYÜME
Rapora göre, 83.1 milyar TL'ye ulaşan e-ticaret pazarında online perakende yüzde 43 büyüme ile 44.9 milyar TL, online tatil ve seyahat yüzde 32 artşla 30.2 milyar TL büyüklüğe ulaştı.
Çok kanallı online perakende kategorisinde en yüksek büyüme oranı yüzde 40 ile giyim ve ayakkabıda görüldü, pazar büyüklüğü böylece 3.5 milyar TL'ye ulaştı. Yüzde 33'lük büyümeyle e ve dekorasyon 1.7 milyar TL'lik, yine yüzde 33 büyümeyle ve eğlence ve kültür 700 milyon liralık büyüklüğe ulaştı. Elektronik ise yüzde 18 büyüme ile 4 milyar TL oldu.
E-ticaret ciroları içerisinde mobil payı yaklaşık yüzde 60'a kadar çıktı.
Rapora göre, online kanalın toplam perakende pazarındaki payı gelişmiş ülkeler ortalamasında yüzde 12.3; gelişmekte olan ülkeler ortalamasında ise yüzde 6.7 seviyesinde bulunuyor. Türkiye'de online'ın perakendedeki payı kaydettiği artışan karşın yüzde 6.2 ile hala ortalamaların altında bulunuyor. 2015-2019 yılları arasında sektörün ortalama yıllık büyüme hızı ise yüzde 35 oldu.
En Çok Okunan Haberler
- İBB, Bilal Erdoğan dönemindeki taşınmazları geri aldı
- Yeni Ortadoğu projesi eşbaşkanı
- Erdoğan'dan flaş 'Suriyeliler' açıklaması
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Lütfü Savaş CHP'den ihraç edildi
- 'Onun ne olduğunu iyi biliyoruz'
- WhatsApp, Instagram ve Facebook'ta erişim sorunu!
- Polis müdürlerine gözaltı: 'Cevheri Güven' ayrıntısı
- ‘Yumurtacı müdire’ soruşturması
- O ülke Suriye büyükelçiliğini açıyor!