Samsun limanı Samsunport'a devredildi
Samsun Limanı'nın özelleştirme süreci tamamlandı. Samsun Limanı'nın işletme hakkını 36 yıllığına ihale ile alan Cey Group'a bağlı Samsunport-Samsun Uluslar arası Liman İşletmeciliği A.Ş ile Özelleştirme İdaresi Başkanlığı arasında devir sözleşmesi imzalandı.
Samsun Limanı imtiyaz hakkı devir sözleşmesi, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Özelleştirme İdaresi Başkanvekili Ahmet Aksu'nun da katıldığı törenle imzalandı. Törende konuşan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Samsun Limanı'nın özelleştirme ihalesinin Mayıs 2008'da yapıldığını, ancak devrinin bugün yapılabildiğini belirtti.
Maliye Bakanı Şimşek Danıştay'a yüklendi
TCDD'ye ait limanların Anayasa'ya göre imtiyaz sayıldığını ve bu nedenle ihalenin Danıştay tarafından onaylanması gerektiğini vurgulayan Şimşek, Danıştay'ın 60 gün içinde imtiyaz sözleşmesine ilişkin görüş vermesi gerektiğini ancak bugüne kadar ki uygulamalarda bunun bazen 2 yılı bazen de 29 ayı bulduğunu kaydetti. Şimşek, "Bu Türkiye için çok ciddi bir zaman kaybı. Beraberinde bir maliyet getiriyor. Bu gecikmeler kamu açısından da çok büyük maliyetlere yol açıyor. İnşallah önümüzdeki dönemde bu tür özelleştirmeler daha hızlı bir şekilde gerçekleştirilir" dedi.
"Özelleştirmeler birer yapısal reform"
Gecikmelerin firmalar açısından da sıkıntılara yol açtığını ifade eden Şimşek, o günkü finansman şartlarla bugünkü finansman şartlarının bir olmadığını söyledi. Özelleştirmelerin birer yapısal reform olduğuna dikkat çeken Şimşek, gerek verimliliği artırmada, gerek rekabet koşullarını iyileştirmede, gerek maliyet etkinliğinde, gerekse hizmetlerin iyileştirilmesinde özelleştirmenin katkısının büyük olduğunu belirtti.
Yıldırım'dan özelleştirme eleştirilerine yanıt
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, özelleştirmelerin eleştirilerine yanıt vererek, "Kamuya ait tesislerin uzun süreli işletme hakkı devri konu olduğunda bazıları devletin elindeki malları imkanları 'araç maraç' satıyorsunuz gibi tutum içerisine giriyorlar. Özelleştirmeyi toplumumuzda çokta haklı olmayan bir algılamaya dönüştürdüler. Esasında burada yapılan iş bir özelleştirme değil uzun süreli işletme hakkı devridir. Limanın mülkü devlette kalmaya devam ediyor" diye konuştu.
Türkiye'de 174 liman var
Türkiye'de 174 tane liman ve iskele bulunduğunu belirten Yıldırım, bunlardan 122 tanesinin özel sektörün, 27 tanesinin belediyelerin, 25 tanesinin ise kamunun elinde bulunduğunu söyledi. "Dış ticaretin yüzde 85'inin limanlardan yapıldığı dikkate alındığında limanların verimli işletilmesinin önemi bir kez daha ortaya çıkıyor" diyen Yıldırım, 2009'da yaşanan küresel mali kriz nedeniyle ihracatın yüzde 22.6 düşüş yaşamasına karşın, demiryollarının işlettiği limanlarda bu oranın yüzde 8 düzeyinde kaldığına dikkat çekti.
Demiryollarının aktif işletmecilikten denetleyen ve kontrol eden konuma geçtiğini kaydeden Yıldırım, yakında Bandırma Limanı'nın da işletme hakkının devri suretiyle özel sektöre bırakılacağını söyledi.
En Çok Okunan Haberler
- Dönmek isteyen gençler için şartını açıkladı
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- Bir acayip Türkiye hikâyesi
- ‘Kartlar bloke edilebilir’ uyarısı!
- CHP'nin ilçe başkanından açıklama!
- Jose Mourinho'dan genç futbolcuya övgü!
- Üniversite öğrencisi, trafikte öldürüldü
- Kılıçdaroğlu'ndan Özel'e 'Suriye' yanıtı
- Başkan Özarslan’dan açıklama
- Bu kebapçılara dikkat!