Seçim kampanyaları 'sönük' geçiyor
29 Mart'ta yapılacak olan yerel seçimlere yaklaşık 1 ay kalmasına rağmen belediye başkan adaylarının seçim kampanyaları krizinde etkisiyle ''sönük'' geçiyor.
MB Reklam Ajansı Yöneticisi Nagehan Özdemir, belediye başkan adaylarının 29 Mart'ta yapılacak yerel seçimlere yönelik reklam ve tanıtım çalışmalarına başladığını ancak çoğunluğunun geniş katılımlı kampanya yürütemediğini belirtti.
Yerel seçimlerin, ekonomik krizin yaşandığı bir döneme denk gelmesinin belediye başkan adaylarını harcamalarını sınırlı tutmaya zorladığını savunan Özdemir, partilerin aday listelerini geç açıklamaları nedeniyle de adayların etkili bir seçim kampanyası yürütmek için yeterli zamanı bulamadığını ifade etti.
Özdemir, bu durumun adayların etkili seçim kampanyası yürüttüğü bir yerel seçim süreci yaşanmasını engellediğini ifade ederek, ''Adaylar kitlesel mitingler yerine çoğunlukla ev ziyaretleri ve küçük ölçekli toplantılarla yetiniyor. Bu nedenle seçim kampanyaları heyecansız ve sönük geçiyor'' dedi.
Ayrıca, siyasi partilerin, başkan adaylarının istedikleri ajanslarla çalışması yerine genel merkezler tarafından belirlenen reklam ajansları ve matbaalarla çalışmasını tercih ettiğini belirten Özdemir, küçük ve orta ölçekli reklam firmaları ve matbaaların bu durumdan olumsuz etkilendiğini söyledi.
Seçim otobüsüne de fazla rağbet yok
Darıcı Turizmin Sahibi Erdin Darıcı da firma olarak seçim otobüs ve minibüslerini kiralayıp, isteğe göre ''giydirip'' şoförüyle birlikte seçim kampanyası boyunca adayların hizmetine sunduklarını belirtti.
Bu seçim döneminde ses sistemi bulunan otobüs ve minibüslere partilerin fazla rağbet etmediğini belirten Darıcı, iş hacminin düşük olmasından yakındı.
Daha çok AKP, CHP ve MHP adaylarından talep geldiğini anlatan Varan, otobüsleri günlük olarak değil, kampanya süresince kullanılmak üzere kiraladıklarını söyledi.
Seçilmenin maliyeti
Bu arada, belediye başkanlığı yarışına giren adayların danışmanlık, kamuoyu araştırmaları, araç giydirme, tabela, internet sitesi oluşturma, televizyon ve gazete reklamları, afiş, broşür, bayrak, seçim bürosu gibi reklam giderlerinin minimum 50-100 bin TL olduğu belirtiliyor.
Adayların, harcamalarının üst sınırı bulunmazken büyükşehir belediye başkan adaylarının harcamalarının daha fazla olabileceği ifade ediliyor.
Reklam ajansları, belediye başkan adaylarına seçim süresince basın danışmanlığı için 10 bin TL, kamuoyu araştırmaları için 9 bin TL, kişisel internet sayfası için 5 bin TL'den başlayan fiyatlar sunarken seçimlerin vazgeçilmez araçlarından olan seçim otobüsleri ve minibüslerinin kampanya boyunca kira bedeli 15-50 bin TL arasında değişiyor.
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Korgeneral Pekin'den çarpıcı yorum
- Restoranlarda 'harcama limiti' uygulaması başladı