Temizlik ürünlerinde tüketim fakiriyiz

Türkiye'de kişi başına yıllık 1 diş fırçası kullanılırken, yaklaşık 1 tüp diş macunu tüketiliyor. Temizlik ürünleri tüketiminde Avrupa'nın oldukça gerisinde kalan Türkiye'de, 10 Avro ile en fazla çamaşır deterjanı için harcama yapılıyor.

Yayınlanma: 09.02.2013 - 10:31
Abone Ol google-news

Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği'ne ait verilerden derlenen bilgilere göre, yıllık kişi başına 1 diş fırçası kullanımın olduğu ülkemizde, diş macunu tüketimi ise yaklaşık 1 tüp, yani 125 gram seviyesinde. Bu miktar Kuzey Amerika'da 412 gram, Batı Avrupa ülkelerinde ise 290 gramı geçiyor.

Türkiye'de 2010 yılı rakamlarına göre, temizlik ürünleri içinde 10 Avro ile en fazla çamaşır deterjanı için harcama yapılırken, kişisel temizlik ürünlerinde ise rakam 2 Avroya kadar düşüyor.

Kişi başına yıllık deodorant kullanım harcamasının 2011 itibarıyla 1 Avronun altında olduğu ülkemizde, her 100 kişiden 40'ı deodorant kullanıyor. Bu oran Avrupa'da her 100 kişiden 80'i, Kuzey Amerika'da ise her 100 kişiden 95'i düzeyinde.

Ülkemizde, kişi başına yıllık hijyenik kağıt tüketimi 3,2 kilogramı bulurken, bunun yarısını (1,6 kilogram) tuvalet kağıdı oluşturuyor. Hijyenik kağıt tüketimi, İskandinav ülkelerinde kişi başı ortalama 20 kilogramken, tüketimin güneye ve doğuya gidildikçe düşmesi dikkati çekiyor.

Yüzde 10 büyüyen sektör 13 milyar liraya ulaştı

Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği Başkanı Ahmet Pura, yaptığı açıklamada, tüketimde Avrupa ortalamasının gerisinde kalınmasına rağmen sektörün 2012 yılı içinde önemli başarılar elde ettiğini bildirdi. Sektörün geçen yıl yüzde 10'un üzerinde büyüdüğünü tahmin ettiklerini belirten Pura, sektörün büyüklüğünün kozmetik, deterjan ve hijyenik kağıt olmak üzere toplam 13 milyar liralık ciroya ulaştığını söyledi.

Rusya, Irak, İran, Ukrayna, Bulgaristan, Cezayir, Libya dahil birçok ülkeye 1 milyar dolara yakın ihracat yapan sektörün ülke ekonomisine önemli katkı sağladığını ifade eden Pura, ''Sahte ve taklit ürünler sektör için en büyük sorun. Bu konudaki mücadele yasal boşluklar sebebiyle yeterince güçlü yapılamıyor. Sektördeki kayıt dışı ve denetimsiz çalışan iş yerlerinin kayıt altına alınması gerekiyor. Bu konuda atılacak adımlar sektörümüzün sağlıklı büyümesine katkı sağlayacak'' dedi.

Pazarı eğitimli ve bilinçli tüketici büyütecek

Kozmetik üretimi için aktif olarak kullanılan madde ve ham maddelerin yerli üretiminin teşvik edilmesinin sektörün büyümesine katkı sağlayacağını dile getiren Ahmet Pura, şunları kaydetti:

''Ülke nüfusunun genç olması da sektörde büyüme potansiyelini arttırmakta. Eğitim düzeyinin artmasıyla bilinçlenen tüketiciler de taklit ve kalitesiz ürünlerden uzaklaşarak, kalitenin artmasına ve pazarın büyümesine yardımcı olacak. Türkiye kozmetik ve temizlik ürünleri sektörleri son yıllarda dünya standartlarında üretim yapar hale geldi ve buna bağlı olarak hızlı bir büyüme trendi yakaladı. Büyüme temposunun önümüzdeki yıllarda da devam edeceğine inanıyoruz. Bu büyümeyi tanıtımla destekleyerek önümüzdeki 5 yılda daha da önemli başarılara imza atacağımıza inanıyoruz.''
 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler