Turkcell, BM'nin teknoloji ortağı

Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nın düzenlediği “Afet Durumlarında Kurumların Esneklik ve İnovasyonu” toplantısında Turkcell’in Van depremi sonrasındaki çalışmaları örnek gösterildi

Turkcell, BM'nin teknoloji ortağı
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 06.04.2013 - 11:09

Depremde 112 ve 155’e gönderilen imdat çağrılarını nokta olarak belirleyen teknolojiyle ilk gün 65 kişinin kurtarılmasını sağlayan Turkcell teknolojisi benzer afetlerde de kullanılacak.

Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) Turkcell’i, 2011’de Van’da meydana gelen ve tüm Türkiye’yi sarsan deprem felaketinin ardından sergilediği inovatif ve teknolojik çalışmalarıyla dünyaya örnek gösterdi. Turkcell’in depremin ardından iletişim sistemini ayakta tutmayı başarması, 112 ve 155’e gelen çağrıları deşifre ederek en az 65 kişinin yerini belirleyip canlarının kurtarılmasına olanak sağlaması ve Türk Eğitim Vakfı (TEV) ile işbirliği yaparak ögretmenler için 192 ev yapılmasına öncülük etmesi, “örnek vaka” olarak ele alındı.

New York’ta Birleşmiş Milletler binasında düzenlenen “Afet Durumlarında Kurumların Gösterdiği Esneklik ve İnovasyon” başlıklı etkinliğe BM Kalkınma Programı ve BM Türkiye Daimi Temsilciliği ev sahipliği yaptı. Toplantı, Birleşmiş Milletler Genel Sekreter Yardımcısı ve BM Kalkınma Programı Başkan Yardımcısı Rebeca Grynspan, BM Kalkınma Programı (UNDP) Genel Sekreter Yardımcısı Cihan Sultanoğlu, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı Başkan Yardımcısı Vekili Jordan Ryan, eski Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ömer Dinçer, TEV Genel Müdürü Yıldız Günay ve Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv katıldı.

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Birleşmiş Milletler Genel Sekreter Yardımcısı ve BM Kalkınma Programı Başkan Yardımcısı Rebeca Grynspan, “Afet riski bulunan ülkelerde bilginin hızlı paylaşımı can ve mal kaybını engelleyebilir” diyerek Turkcell’in deprem sonrası yaşamsal etkinliklerini övdü. Eski Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer de “Deprem sonrasında en çok ihtiyaç duyulan şey umudun yeniden canlanması ve liderlikti” diyerek Turkcell’in kullandığı inisiyatifi bunun örneği olarak nitelendirdi.

Açılış konuşmaları sonrasındaki panelde Turkcell Genel Müdürü Ciliv, Turkcell şebekesinin afet öncesinde yapılan hazırlıklar ve teknoloji tasarımı sayesinde büyük ölçüde ayakta kaldığını belirterek “Zarar gören istasyonlarımız birkaç saatte yeniden çalışır hale getirildi. Mühendislerimiz depremzedelerin yardım için 112’yi aramak yerine SMS gönderdiklerini tespit etti ve çok kısa bir süre içinde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı işbirliğinde SMS’leri acil durum çağrısına çevirmeyi başardı. Bu sayede 65 vatandaşımızın hayatının kurtarılmasına vesile olduk” dedi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon