Türkiye'de lüks tüketimin büyük potansiyeli var

The Boston Consulting Group'un (BCG) hazırladığı "Lüksün Yeni Dünyası" adlı rapora göre dünya lüks tüketim pazarı 2010 yılında 1 trilyon Avro'luk büyüklüğe ulaşırken, lüks seyahat ve konaklama 270 milyar Avro'luk rakamla birinci, lüks otomobiller 250 milyar Avro ile ikinci, lüks teknoloji ürünleri ile 100 milyar Avro ile üçüncü sırayı aldı.

Türkiye'de lüks tüketimin büyük potansiyeli var
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 29.01.2011 - 12:03

The Boston Consulting Group'un (BCG) hazırladığı "Lüksün Yeni Dünyası" raporunu açıkladı. Raporuna göre, lüks tüketim pazarında öne çıkan dört temel eğilim oluştu. Bunlar müşterilerin gösterişli lüks ürün değil, lüks deneyim istemesi, lüksün gelişmekte olan pazarlara kayması, lüks markalarla lüks olmayan markalar arasındaki farkın azalması ve yeni medya düzeninin lüks tüketimin iletişimini de değiştirdiği şeklinde sıralandı.
 

Lüks pazarı Çin, Rusya körfez ülkelerine kayıyor

Rapora göre, lüks deneyim beklentisi özellikle nüfusu hızla yaşlanan gelişmiş ülkelerde çok daha fazla öne çıkacak. Ayrıca emeklilik yaşına yaklaşan tüketiciler, yıllardır lüks materyali tatmış oldukları için hayatlarının son evresinde daha deneyimsel ve içsel mutluluk verici lüks harcamalara yöneliyor. Lüks tüketim bugüne kadar hep Londra, New York, Paris, Milano ve Tokyo gibi merkezlerle özdeşleştirilirken, günümüzde bu durum hızla değişti. Çin, Rusya, Körfez ülkeleri gibi pazarlar da lüks tüketim merkezleri haline gelmeye başladı. BCG raporuna göre, lüks tüketim pazarını etkileyen en önemli dinamiklerden biri de lüks ve lüks olmayan markalar arasındaki farkların azalması. Bu farkın azalmasında hem lüks olmayan markaların pazarlamaya verdikleri önem hem de kriz sonrasında perakendecilerin lüks markaların fiyatlarında ciddi indirimlere gitmesi rol oynadı. BCG raporuna göre lüks tüketim pazarında ön plana çıkacak, "başarı reçetesi" ise "çağrı merkezleri (CRM) gücünü kullanarak müşterileri daha iyi tanımak, yaşlı müşterileri göz ardı etmemek, kadınların tüketim kararlarında nasıl tercih yaptıklarını iyi anlamak ve yüksek fiyatları hak etmek" şeklinde oluştu.
 

Türkiye, küresel lüks tüketiminde yüzde 0,5 paya sahip

Raporu değerlendiren BCG İstanbul Yönetici Ortağı Burak Tansan'a göre, Türkiye'nin lüks tüketim pazarı içindeki payı yüzde 0,5 dolayında. Bu oran, Türkiye Gayri Safi Milli Hâsılası'nın Dünya Gayri Safi Milli Hâsılası'ndaki yüzde 1'lik oranından oldukça düşük. Bu da Türkiye lüks tüketim pazarının ciddi bir büyüme potansiyeli olduğunu gösteriyor. BCG İstanbul Yönetici Ortağı Francesco Pavoni ise, BCG raporunda küresel lüks tüketim pazarını etkileyen dinamiklerde kayda değer değişikliklerden bahsedildiğine dikkat çekerek, "BCG, lüksün tanımını yeniden yapmak için dünya lüks tüketim pazarının yüzde 75'ini oluşturan yedi ülkede araştırmalar yaptı. Bu araştırmaları yaparken sadece pazar büyüklüğünü değil aynı zamanda lüks tüketicilerinin davranışlarını ve pazarı etkileyen dinamikleri de inceleme fırsatı bulduk" dedi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler