Ya çok iyi ya çok kötüyüz
Matematik ve fen notumuz, eğitim sistemindeki eşitsizliği ortaya koydu.
Türkiye’deki öğrenciler, matematik ve fen bilimleri alanlarında, diğer ülkelerle karşılaştırıldığında ya en ileri düzeyde ya da temel düzeyin bile altında performans gösteriyor. Bu da okullar arasındaki uçurumu, eğitim sistemindeki eşitsizliği bir kez daha yüzümüze çarpıyor. Eğitim Reformu Girişimi (ERG) Politika Analisti Işıl Oral ve Araştırma Asistanı Eileen McGivney, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) değerlendirmesine katılan diğer ülkelerle karşılaştırıldığında Türkiye’nin performansını ele alan bir analiz raporu hazırladılar.
Sonuçlar yol gösterici olmalı
ERG’nin görüşüne göre, bu raporun eğitim uzmanları ve politika yapıcılar için öne çıkan en önemli bulgusu, Türkiye’deki öğrencilerin fen bilimleri ve matematik alanlarında hem 4 hem 8. sınıf düzeyinde diğer ülkelerle karşılaştırıldığında, alan yeterlikleri açısından ya en ileri düzeyde ya da temel düzeyin bile altında performans göstermeye meyilli olması. Türkiye’de bazı öğrencilerin ortalamanın çok üzerinde, bazılarının da en alt düzeyin de altında olması eğitimde eşitsizliğin önemli bir sorun olduğu anlamına geliyor. ERG yöneticileri, bu durumun nedenlerinin analiz edilmesi ve bulguların eğitim politikası yapım ve uygulama aşamalarında yol gösterici olarak kullanılması gerektiğini vurguluyor.
En Çok Okunan Haberler
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- İBB, Bilal Erdoğan dönemindeki taşınmazları geri aldı
- Erdoğan'dan flaş 'Suriyeliler' açıklaması
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Lütfü Savaş CHP'den ihraç edildi
- 'Onun ne olduğunu iyi biliyoruz'
- WhatsApp, Instagram ve Facebook'ta erişim sorunu!
- O ülke Suriye büyükelçiliğini açıyor!
- Hamaney 'Suriye' sessizliğini bozdu!
- Polis müdürlerine gözaltı: 'Cevheri Güven' ayrıntısı