Bu reklam ortalığı karıştırdı

Bu reklam ortalığı karıştırdı
21 Nisan 2014 Pazartesi, 11:33
Bu reklam ortalığı karıştırdı
Fransa merkezli uluslararası havayolları şirketi Air France, son reklam kampanyasında kullandığı çekik gözlü kadın posterleri yüzünden tepki çekti.
Bu reklam ortalığı karıştırdı
Japonya tanıtımında yer alan kabarık saçlı geyşa kadınla, Japonya’yı geyşalardan ibaret gibi göstermekle suçlanan şirket kendini savunmak zorunda kaldı.
Bu reklam ortalığı karıştırdı
Reklamda kullanılan görüntülerin ırkçı olduğu gerekçesiyle geri çekilmesi için çağrılar yapılırken, şirket sosyal medyada da eleştiri konusu oldu. İnternet kullanıcıları, Tokyo tanıtımındaki geyşayı photoshop’la değiştirip farklı kılıklara sokarak şirkete tepkilerini mizahi bir yolla gösterdi.
Bu reklam ortalığı karıştırdı
Postere karşılık hazırlanan alternatifler afişler, Twitter üzerinden “FIXEDIT4UAF” hashtag’i altında toplandı. Şirketten yapılan açıklamada ise görsellerin Arjantinli fotoğraf sanatçıları Sofia & Mauro tarafından hazırlandığı ve gelenekselle modernliğin bir sentezinin oluşturulmaya çalışıldığı belirtildi.