Diyet kelimesi çoğu insana yasaklarla dolu açlık listelerini hatırlatır. Ancak diyeti kaliteli bir yaşam için sağlıklı ve dengeli beslenmek olarak görürseniz verdiğiniz kiloların kalıcı olacağını unutmayın. Buradaki amacınız eski alışkanlıklarınızı sevdiğiniz ve yapabileceğinize inandığınız yeni alışkanlıklarınızla değiştirmek olmalıdır. Türk Kalp Vakfı Diyetisyenlerinden Merve Saatçi, uygulayabileceğiniz basit ama etkili çözümleri şöyle sıraladı
1
Diyet kelimesi çoğu insana yasaklarla dolu açlık listelerini hatırlatır. Ancak diyeti kaliteli bir yaşam için sağlıklı ve dengeli beslenmek olarak görürseniz verdiğiniz kiloların kalıcı olacağını unutmayın. Buradaki amacınız eski alışkanlıklarınızı sevdiğiniz ve yapabileceğinize inandığınız yeni alışkanlıklarınızla değiştirmek olmalıdır. Türk Kalp Vakfı Diyetisyenlerinden Merve Saatçi, uygulayabileceğiniz basit ama etkili çözümleri şöyle sıraladı
1- Beslenmenizi çeşitlendirerek ölçülü beslenmeyi öğrenin. Sık kilo alıp vermek ve başarısız diyet hikâyelerinden oluşan bir geçmiş bir sonraki kilo verme sürecini de olumsuz etkiler. Bu yüzden kilo almamaya dikkat edin, bir sonraki öğünde dengeyi sağlayın.
2
1- Beslenmenizi çeşitlendirerek ölçülü beslenmeyi öğrenin. Sık kilo alıp vermek ve başarısız diyet hikâyelerinden oluşan bir geçmiş bir sonraki kilo verme sürecini de olumsuz etkiler. Bu yüzden kilo almamaya dikkat edin, bir sonraki öğünde dengeyi sağlayın.
2- Porsiyon ölçülerinizi azaltın. Kendinize yasaklar koymak yerine her şeyden azar azar tüketin.
3
2- Porsiyon ölçülerinizi azaltın. Kendinize yasaklar koymak yerine her şeyden azar azar tüketin.
3- Fazla tükettiğiniz her şey vücudunuzda yağa dönüşür.Yalnızca beslenmenizdeki yağı azaltarak zayıflamanız mümkün değildir. Hayatınızda her besin grubuna yer verin.
4
3- Fazla tükettiğiniz her şey vücudunuzda yağa dönüşür.Yalnızca beslenmenizdeki yağı azaltarak zayıflamanız mümkün değildir. Hayatınızda her besin grubuna yer verin.
4- Öğün atlamayın. Örneğin; kahvaltıyı atlamak gece acıkmanıza ve tatlı tüketmenize neden olabilir. Az ve sık öğünlerle kan şekerinizi dengede tutarak metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz.
5
4- Öğün atlamayın. Örneğin; kahvaltıyı atlamak gece acıkmanıza ve tatlı tüketmenize neden olabilir. Az ve sık öğünlerle kan şekerinizi dengede tutarak metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz.
5- Yemeklere çorba ve salatayla başlayarak doygunluk hissine daha erken ulaşabilirsiniz. 4 Beslenmenizde süt, yoğurt ve ayrana mutlaka yer verin.
6
5- Yemeklere çorba ve salatayla başlayarak doygunluk hissine daha erken ulaşabilirsiniz. 4 Beslenmenizde süt, yoğurt ve ayrana mutlaka yer verin.
6- Salatalara eklediğiniz yağ miktarı 1 tatlı kaşığını geçmesin.
7
6- Salatalara eklediğiniz yağ miktarı 1 tatlı kaşığını geçmesin.
7- Çay ve kahveyi şekersiz tüketin. Günde 5 adet şekerden vazgeçerseniz yıl sonunda kendinizi tartıda 5 kilo eksik göreceksiniz.
8
7- Çay ve kahveyi şekersiz tüketin. Günde 5 adet şekerden vazgeçerseniz yıl sonunda kendinizi tartıda 5 kilo eksik göreceksiniz.
8- Tatlı krizleri için tarçın birebirdir. Yoğurdun içine ekleyeceğiniz tarçın ve kuru meyveler sağlıklı bir alternatif olacaktır.
9
8- Tatlı krizleri için tarçın birebirdir. Yoğurdun içine ekleyeceğiniz tarçın ve kuru meyveler sağlıklı bir alternatif olacaktır.
Su içmek için susamayı beklemeyin. Günde 2 litre su tüketerek daha hızlı bir metabolizmaya sahip olabilirsiniz.
10
Su içmek için susamayı beklemeyin. Günde 2 litre su tüketerek daha hızlı bir metabolizmaya sahip olabilirsiniz.
10- Alkol tüketiminizi haftada 2 kadeh ile sınırlandırın. İçki tükettiğiniz günlerde beslenmenizden 1 porsiyon meyve ve 1 dilim ekmek çıkararak kalori dengesini sağlar.
11
10- Alkol tüketiminizi haftada 2 kadeh ile sınırlandırın. İçki tükettiğiniz günlerde beslenmenizden 1 porsiyon meyve ve 1 dilim ekmek çıkararak kalori dengesini sağlar.