"3. köprü alternatif olamaz"
Boğaziçi Köprüsü'nün ağır bakıma girmesi ve 1 yıl süreyle kapatılmasının 3. köprüyü zorunlu hale getirdiğine yönelik iddialar ulaşım uzmanları tarafından gerçekçi bulunmadı.
Boğaziçi Köprüsü’nün 2013’te 40 yılını doldurması nedeniyle ağır bakıma girmesi ve 1 yıl süreyle kapatılmasının 3. köprüyü zorunlu hale getirdiğine yönelik iddialar ulaşım uzmanları tarafından gerçekçi bulunmadı. Uzmanlar, 3. köprünün hiçbir zaman Boğaziçi Köprüsü’nün alternatifi olmayacağını belirterek 1. köprünün bakıma ihtiyacının olabileceğini ancak bunun 1 yıl öncesinden planlanmasının akla ve mantığa aykırı olduğunu vurguladı. Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Ulaştırma Anabilim Dalı emekli öğretim üyelerinden Prof. Dr. Zerrin Bayraktar, konuya ilişkin Cumhuriyet gazetesine yaptığı değerlendirmede, “Karayolları Genel Müdürlüğü, bu işleri 1 yıl önceden mi planlar? Bu olacak iş değil. 3. köprü 1. köprünün alternatifi değil. 3. köprü çok uzaktan geçiyor. İnsanlar 1. köprüyü bırakıp 3. köprüden mi dolaşacak? Aralarında kaç kilometre var” diye sordu. Prof. Dr. Bayraktar, şöyle devam etti: “Köprünün bakımı elbette yapılacak. 40 yıl sonra bu köprü bitecekse, bunun için bir şeyler yapmaya 25. yılında başlarsınız. 1. köprünün alternatifi olacak şey 10 yıl önce düşünülürdü, 1. köprünün yanına bir köprü yapılırdı. 3. köprünün yerine yapılacak çok şey var. Mesela yük taşımacılığı. İDO’nun Ro-Ro taşımacılığı projesi var. Deniz taşımacalığına ağırlık versinler. Ayrıca Marmaray’ı bir an önce bitirsinler.”
İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe ise “Boğaziçi Köprüsü’nde kademeli onarım mümkündür. Her tarafı denizle çevrili kentte deniz ulaşımı daha verimli kullanılabilir, geliştirilebilir. Deniz ulaşımı neden saat 23.00’ten itibaren durmaktadır? Marmaray’ın daha erken bitirilmesi için daha çok kaynak aktarılabilir, çalışmalar hızlandırılabilir. Köprüde bakımın 1 yıl süreceğinin düşünülmesi gerçekçi değildir” diye konuştu.
İstanbul Şehir Hatları AŞ ile İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmeleri AŞ (İDO) yetkilileri ise 1. köprünün kapatılması durumunda, İstanbulluların olumsuzluk yaşamaması için sefer sayılarının sıklaşması ve seferlerin daha geç saatlere dek sürmesi konusunda planlama yapacaklarını açıkladı.
En Çok Okunan Haberler
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- İBB, Bilal Erdoğan dönemindeki taşınmazları geri aldı
- Erdoğan'dan flaş 'Suriyeliler' açıklaması
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Lütfü Savaş CHP'den ihraç edildi
- 'Onun ne olduğunu iyi biliyoruz'
- WhatsApp, Instagram ve Facebook'ta erişim sorunu!
- Hamaney 'Suriye' sessizliğini bozdu!
- O ülke Suriye büyükelçiliğini açıyor!
- ABD basınından Esad iddiası