42 ülkeden 191 belgesel

16. Selanik Belgesel Film Festivali: 21. Yüzyıln Görüntüleri 'Linar'la başladı.

42 ülkeden 191 belgesel
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 18.03.2014 - 23:51

16. Selanik Belgesel Film Festivali: 21. Yüzyılın Görüntüleri Nastia Tarasova’nın etkileyici filmi Linar’la (Rusya) başladı. Altı buçuk yaşındaki Linar yaşamını kendisine bağlanmış olan büyük bir makineyle sürdürebiliyor. Bu makine olmaksızın küçük Linar’ın soluk alması olanaksız. Kalp nakli operasyonu için Linar’ın İtalya’ya gitmesi zorunlu, çünkü Rusya’da çocuklar için kalp nakli yasadışı sayılıyor. Hükümet eğer çocuklara kalp nakli yapılırsa çocuk organlarının karaborsaya düşmesinden korkuyor. Tarasova, Linar’ın Rusya’dan İtalya’ya yaptığı yolculuğu duyarlı bir anlatımla aktarıyor. Linar bu güç serüveni ailesiyle, arkadaşlarıyla paylaşıyor. Küçük çocuğun cesareti ve iradesi herkesi duygulandırıyor, etkiliyor.

Açılış konuşmasında festivalin kurucusu ve yöneticisi Dimitri Eipides, belgesellerin izleyiciye bağımsız, alternatif belgeler sunduğunu, salt dünyadan önemli olaylar aktarmadığını aynı zamanda insanlara, topluma ait eğlenceli, öğretici, etkileyici, düşündürücü öyküler sunduğunu belirtti. Bu yıl etkinlikte 42 ülkeden 191 belgesel gösterimde, 52 uluslarararası yönetmen, 62 uluslararası gazeteci, film eleştirmeni konuk oluyor. Ayrıca Bulgaristan’daki Amerikan, New York’taki Columbia ve İngiltere’deki Worcester üniversitelerinin öğrencileri festivali izliyorlar.

İki önemli yönetmenin, Fransız Nicolas Philibert’le Kanadalı Peter Wintonick’in toplu gösterimleri programda yer alıyor. Helena Trestikova, Claire Simon ve Santiago Mitre yeni projeleriyle Selanik’teler. Trestikova, Vojita Lavika: Ups and Downs’ta (Çek Cumhuriyeti) 16 yıl süresince müzisyen, aktivist, gazeteci Lavika’yı izleyerek onun kişiliği, çatışmaları üzerinden Çek Cumhuriyeti’ndeki Romanların sosyal incelemesini yapıyor. Gare du Nord adlı uzun metrajından sonra Claire Simon, Paris’teki tren istasyonunun belgeseli Human Geography’de (Fransa) yolcularla söyleşerek bu kez antropolojik bir kolaj oluşturuyor. Los Posibles’te (Arjantin) Santiago Mitre, belgeselini koreografi ve testosteronla harmanlayarak dansın, hareketin sıradan, düz bir kayıttan öncesine geçerek sosyal entegrasyon merkezi Casa La Salle’da dansçıların gizemli dünyasına giriyor.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler