Avrupa için geliştirildi

Tasarımı Almanya-Rüsselsheim'daki Hyundai Avrupa Teknik Merkezi'nde hazırlanan ve Çek Cumhuriyeti'ndeki son teknolojiye sahip Nosovice fabrikasında üretilen yeni nesil i30, Hyundai tarafından Avrupa pazarı için özel olarak geliştirilen en yeni model.

Avrupa için geliştirildi
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 02.03.2012 - 07:03

İlk jenerasyon i30, lansmanı yapıldığında Hyundai için yepyeni bir dönemin başlangıcını temsil ediyordu. Yeni nesil i30 ise Avrupa’nın dört bir yanında markanın bilinirliğini daha da arttırma konusunda önemli bir rol oynayacak.

Hyundai Avrupa Kıdemli Başkan Yardımcısı ve CEO’su Allan Rushforth, “Yeni nesil i30’un, Hyundai’nin Avrupa’daki satışlarını arttırmasına yardımcı olacağını ve marka imajına katkıda bulunacağını, C-segmenti’nin en önemli araçlardan biri haline geleceğini, Hyundai için yeni bir marka elçisi olacağını ve markamızın kalite standardını üst segment seviyelerine taşıyacağını umuyoruz” dedi.

Yeni nesil i30, önceki araca göre daha uzun, daha geniş ve daha alçak bir otomobil. Yeni nesil i30’un daha atletik görünümünün arkasındaki temel faktör, önemli ölçüde artan iz genişliği. Jant ve lastikler dışa doğru kaydırılarak çamurluklarla aynı hizaya getirildi ve hem otomobilin daha estetik bir görünüme sahip olması sağlandı, hem de yol tutuşu arttırıldı.

Her bir pazarın tercihine bağlı olarak yeni nesil i30, genişletilmiş altı adet motor seçeneğiyle birlikte satışa sunulacak. Bunların üçü dizel, üçü de benzinli motor olacak. Motorlar, 90 beygirden 135 beygire kadar uzanan güce sahip olacak.

Türkiye’de ilk etapta dizel motorun en güçlü seçeneği olan 128 beygirlik 1.6 litre dizel ve benzinli motorların en güçlü ünitesi olan 135 beygirlik 1.6 GDI satışa sunulacak. Bu motorların ikisi de isteğe bağlı olarak 6 ileri manuel ya da 6 ileri otomatik şanzımanla alınabilecek.

Hyundai’nin Blue Drive ismiyle geliştirdiği teknolojilerin eklenmesi, yeni nesil i30’un verimliliğini sağlıyor ve emisyon miktarını azaltıyor. Hem dizel hem de benzinli modellerle birlikte satışa sunulan bu teknolojiler, entegre dur-kalk sistemini (ISG), düşük yuvarlanma direncine sahip lastikleri ve Alternatör Yönetim Sistemini (AMS) içeriyor. Bu teknolojiye sahip olan 128 beygir gücündeki dizel motor, manuel şanzımanla sadece 97 g/km’lik CO2 açığa çıkarıyor ve böylece segmentinin en iyi güç-verimlilik oranına sahip oluyor. Yeni nesil i30’un sürücülerini cezbedecek yeni özellikleri arasında anahtarsız giriş ve çalıştırma, 10 ayrı yöne otomatik hareket edebilen elektrikli sürücü koltuğu, elektronik park freni ve hız sabitleyici, çift bölgeli klima, arka koltuk yolcuları için havalandırma kanalı ve panoramik cam tavan yer alıyor.

Modele bağlı olarak yeni nesil i30’un müşterilerine standart olarak sunduğu ekipmanlar arasında yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, 60/40 oranında katlanabilir arka koltuk, direksiyon simidi üzerinden kontrol edilebilen MP3 çalarlı RDS radyo, iPod, harici ve USB bağlantısı, altı hoparlörlü ses sistemi ve çok fonksiyonlu yol bilgisayarı yer alıyor.

Yeni nesil i30, Avrupa’da iki opak, yedi metalik renk ve iki sedef rengi olmak üzere toplam 11 adet gövde rengi seçeneği ile üretilecek. Bu renklerden 9 tanesi Türkiye’ye ithal edilecek