Baloncuklardaki arkeoloji

Louvre Müzesi’nin yeni sergisinde arkeoloji ve çizgi roman bir araya geliyor. Meraklı karakterler, arkeoloji dünyasını kazıyor.

13 Ekim 2018 Cumartesi, 22:40
Abone Ol google-news

Düşünün, bir kaşifsiniz. Binlerce yıl süren buzul çağının ardından keşfedeceğiniz büyük bir saray var önünüzde, ancak onun Louvre Müzesi olduğunu bilmiyorsunuz! Bu büyük sanat keşfi Nicolas De Crecy tarafından hazırlanan “Buzul Çağı” adlı çizgi romanın konuşma balonunda devam ediyor...
Paris’teki Louvre Müzesi’nin sanatsal ve kültürel eğitim alanı olan Petite Galerie bölümünde yeni bir sergi izleyiciyle buluştu. “L’archéologie en bulles” (Baloncuklarda Arkeoloji) adlı sergide arkeoloji ve çizgi romanlar bir araya geliyor. Sergide, müze koleksiyonunda yer alan eserlere Enki Bilal, Nicolas de Crécy gibi çizgi roman yaratıcılarının çizimleri eşlik ediyor. Meraklı çizgi karakterler, arkeoloji dünyasını kazıyor...

Sergide ayrıca “mise en abime” tasvir edildi. Kâşifler tarafından gelecekte keşfedilen Louvre galerisi kendini bir bütün olarak arkeolojik bir hazine olarak tasvir etti...

Sanat ve arkeoloji dünyasını birleştiren bu sergide çizgi romanlar, gazetecilere, dedektiflere ya da maceracılara odaklanıyor. Çizgi romanlar, arkeoloji üzerinden maceraya koşuyor..

4 oda, 4 tema

Sergi, dört oda ve dört temadan oluşuyor: ”Sanatçılar ve Arkeologlar”, “Arkeolojik Hazineler”, “Anlamak İçin Sınıflandırma” ve “Yorumlama ve Hayal Etmek”.
İlk oda; arkeolog ve çizerlerin ortak nesnesi eskiz defteri üzerinden çizim sorusuna odaklanıyor. İkinci oda, müzenin koleksiyonlarından seçilen objelerle gösterilen çeşitli keşif ve hazine konseptleri sunuyor. Bu oda, “hazine” anlamını işliyor; çizgi romanlarda kahramanlar hazine arayışı içindedir; mücevher dolu kutular görürüz. Altın, mücevher ararlar... Arkeologlar için ise hazine tarihi ortaya çıkarmaktır ve altından daha değerlidir...
Üçüncü oda da “anlamak için kategorize etmek” ile ilgili. Arkeologların ve çizgi roman yaratıcılarının ellerindeki materyalleri nasıl listeleyip sınıflandırdığına odaklanıyor. Çizgi roman sanatçısı, kendi nesnelerinin kendi tipolojisini oluşturuyor.

Dördüncü oda, “yorumlama ve hayal”. Kazılar yapıldıktan sonra çalışma ve yayına geçen arkeologlar materyal verisini yorumluyor. Bir keşif bağlamı olmadan, arkeolojik bir nesnenin yorumlanması daha zordur. Çizgi romanın ise ilgisini tarihsel figürlerin yanı sıra, efsanevi kahramanlar, gerçek arkeolojik sitler ve hayali yerler çekiyor. Bu odada, gerçek, kurguya, hatta bilim-kurguya dönüşüyor.
Küratörlüğünü Fabrice Douar ve Louvre Müzesi’nin Başkanı ve Yöneticisi Jean-Luc Martinez’in üstlendiği sergi kapsamında, Louvre konferans salonunda “Macera ve Arkeoloji” temalı çeşitli konferanslar ve bir dizi film sunulacak. Sergi, 1 Temmuz’a kadar açık.