DNA'da değişiklik evrime yol açıyor

American Naturalists'de yayımlanan bilimsel çalışmaya göre, DNA'da yapılacak olan ufak bir değişiklik türlerin evrimine yok açabiliyor.

Yayınlanma: 06.08.2009 - 11:44

İngiliz araştırmacılar, DNA'da minik bir değişikliğin, türlerin evrimine yol açabildiğini tespit etti.
American Naturalists'de yayımlanan bilimsel çalışmaya göre, Cambridge Üniversitesi'nden bir ekip, bu olasılığı, Solomon Adaları'nda birbiriyle çok yakın akraba iki ayrı sinekyutan kuşu cinsini incelerken buldu.

Aynı vücut şekline sahip, ancak değişik renkli ve farklı ötüşlü iki alt türü incelediklerini belirten bilim adamları, bu alt türlerden kuşların çiftleşebildiğini, ama alt türlerin farklılıklarının birbirlerini potansiyel cinsel partner olarak görmelerini engellediğini tespit etti.

İngiliz bilim adamları, bu kuşların eşleşebildiğini, ancak tanıma eksikliğinin yeni türlerin evriminin başlamasına işaret ettiğini belirterek, Papua Yeni Gine'nin doğusunda bulunan Solomon Adaları'ndaki diğer sinekyutan kuşlarının da tüy rengiyle ters düştüğünü, fakat genetik temelin tek bir DNA mutasyonundan kaynaklandığının her zaman açık olmadığını kaydetti.

Cambridge Üniversitesi'nden Rebecca Kilner, araştırmanın tek bir genin kuşlarda potansiyel cinsel partnerin seçimini etkileyerek nasıl renk değişikliğine yol açtığını gösterdiğini söyledi. Kilner, DNA değişikliğinin tecridi çoğalmaya ve sonuçta türleşmeye yol açabildiğini, ancak aslında bu işin önceden düşünülenden daha karmaşık olduğunu ifade etti.