Evinizdeki mağazalar

Alışverişte artık yeni bir dönemde olduğumuz şüphesiz. Online alışveriş hızla perakende satış sektörünü ele geçiriyor. Peki gelecek bize ne vaat ediyor? Ziyaretçileri hızla artan online alışveriş sitelerinin geleceğini "Buyology" kitabıyla dünyanın en ilham verici 100 kişisi arasında gösterilen Martin Lindstrom'e sorduk.

Evinizdeki mağazalar
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 07.11.2010 - 07:40

32 milyon internet kullanıcısı ve 44 milyon kredi kartı ve dünyanın en büyük on ikinci internet kullanıcısı ülke. Bunlar Markafoni’nin perakende satış günlerindeki sunumunda 2010 itibarıyla ortaya dökülen rakamlar. Öte yanda perakende satış içinde yüzde 2’lik bir orana sahip online alışveriş ile 4-6 milyon arasında internet üzerinden alışveriş yapan insan sayısı. Takdir edersiniz ki bu rakamlar potansiyeli göz önüne alınca az görünüyor. Bir de 2013 için yapılan tahminlere bakalım; 44 milyon internet kullanıcısıyla dünyanın yedinci büyük internet kullanıcısı ülke olması beklenen Türkiye’de 22 milyon kişinin internet üzerinden alışveriş yapacağı öngörülüyor. Bu da yıllık 6 milyonluk bir artış demek.

İnternet üzerinden alışveriş dünya çapında en hızlı gelişen sektörlerden biri. 1990’ların başında banka işlemlerinin internete geçmesiyle başlayan ve Amazon’un pazara girmesiyle hız kazanan bir sektör ve aynı hızla artan “acaba kredi kartı bilgilerimiz çalınır mı, sistem yeterince güvenli mi” sorularıyla ortaya çıkan güvenlik kaygıları. Bu dezavantajlarına karşın perakende satışta gelecek şüphesiz online alışveriş sitelerinin. Türkiye'de de çok farklı bir süreç işlemiyor. İnternet kullanıcısı sayısından belki iki misli hızla online alışveriş yapanlar artıyor. Artık Limango.com ve Markafoni.com gibi şirketler perakende satış mağazalarıyla yarışır hale geldiler.

Aylık 300 bin civarındaki ürün satışı ve 6 milyon ziyaretçisiyle her on saniyede bir ürün satışı yapan Markafoni sektörde ilk sıralarda yer alan sitelerden. Sitede yer alan her ürün canlı mankenlerin üstünde fotoğraflanıyor ve grafik operatörler tarafından site standartlarına uygun hale getiriliyor. Markafoni, Türkiye’deki 800 moda markasının 600’yle işbirliği yapıyor. Bir diğer site Limango’nun üye sayısıysa 700 bine ulaşmış. Kullanıcı kitlesi 25 ve 40 yaşları arasında, yüzde 60’ı da kadın. Aylık ziyaretçi adedi 5 milyona yaklaşan sitenin günlük ziyaret sayısı 165 bini buluyor. Sitenin en yoğun saatleri sabah 9'dan sonra başlıyor, gece yarısından sonraki ziyaret sayısıysa yüzde 10’luk bir kısmı oluşturuyor. Dolayısıyla şöyle söyleyebiliriz, bu alışveriş siteleri sırf mekân kirası ya da diğer masraflar düşünüldüğünde değil aynı zamanda 24 saat hizmet verebilmeleriyle de satış mağazalarının bir adım önündeler. Sitelerin en önemli gider kalemleriniyse hediye kuponları ve iadeler oluşturuyor.

Kapalı devre bir alışveriş sitesi olmanın bir diğer avantajı da müşteriler için sık sık indirim fırsatları yaratabilmek. Sitenin yetkilileri marka sahiplerinin ürünlerini yüzde 70'e varan indirimlerle gönül rahatlığıyla kendilerine verdiklerini söylüyor. Bu fırsatlar kısa süreliğine site kullanıcılarının beğenisine sunuluyor.

Giyim üzerine uzmanlaşan bir başka alışveriş sitesiyse Tasarti.com. Ancak bu site marka yerine tasarım altyapılı bir ürün kataloğu içeriyor. Üyeler tarafından tasarlanan tişörtler yine üyeler tarafından seçiliyor ve internet üzerinden satışı yapılıyor. Sitede her hafta oylamayla haftanın tişörtü seçiliyor ve baskısı yapılarak satışa sunuluyor. Birincilik ödülüyse 250 lira ve 50 liralık tasarti hediye çeki. Her tişörtün 30 liradan satıldığı sitenin 20 bin üyesi ve günlük bin civarında ziyaretçi sayısı var.

Çoğunuzun bildiği gibi online alışveriş siteleri giyimle ilgili olanlarla sınırlı değil. Yemek siparişi sitesi yemeksepeti.com, kitap satın alma sitesi idefix.com ve fırsatlı alışveriş sitesi grupanya.com en popüler siteler arasında. Bu siteler de ziyaretçi sayılarıyla sektörde ilk sıralarda yer alıyorlar. 

 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler