Facebook, Youtube, Twitter, Whatsapp ve Instagram çılgınlığı

Haber kaynağı olarak kullanılan platformlar arasında, sırasıyla sosyal paylaşım siteleri, Facebook, Youtube, Twitter , Whatsapp ve Instagram yer aldı.

28 Kasım 2016 Pazartesi, 21:07
Abone Ol google-news

Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 73’ü sosyal medyayı bir haber kaynağı olarak görüyor ve kullanıyor, bu konuda en popüler sosyal mecra ise Facebook. Twitter bunu takip ederken ilginçtir Youtube 3. sırada yer alıyor. Yavaş yavaş video haberlerin popülerliğinin artması sevindirici. Youtube özellikle geçtiğimiz 1 Nisan tarihinden itibaren kullanmaya başladığımız mobil bağlantı 4.5G ile akıllı telefonlar üzerinden fazlasıyla kullanılmaya başladı. Artık kullanıcılar youtube üzerinde daha fazla zaman geçiriyor. Youtube’u WhatsApp ve Instagram takip ediyor. Geçtiğimiz dönemde Instagramın popülerliğinde bir düşüş yaşandı bunu paylaşılan haber sayılarından da görüyoruz.


Türkiye’nin Sosyal Medya Karnesi
Türkiye haberlere ulaşmak için akıllı telefonları kullanıyor. Haberlere ulaşma oranında masaüstü ve dizüstü bilgisayarları geride bırakan akıllı telefonlar bir numaralı habere ulaşma kaynağı oldu. Türkiye’de online mecra kullanıcılarının yüzde 40’ı okudukları haberlere güvenirken bu oran gazetecileri güven oranını geride bıraktı. Medya takibinin öncü kuruluşu Ajans Press Türkiye’nin sosyal medya karnesini çıkardı. Ajans Press’in bütün bir yılı kapsayan incelemesinde, ulusal ve yerel yayınlarda en çok konuşulan sosyal medya uygulamaları şu şekilde oldu;

UYGULAMALAR

HABER ADETLERİ

FACEBOOK

10363

TWITTER

9954

YOUTUBE

8390

WHATSAPP

4850

INSTAGRAM

2624

 

 

 

40 Bin Dolarlık Altını Pres Makinesiyle Ezdi