Fransız lüksü İstanbul'a geliyor

İstanbul, 16-22 Ocak arasında Festival Colbert isimli organizasyona ev sahipliği yapacak. Bu organizasyon sayesinde, Louis Vuitton, Chanel ve Lacoste gibi pek çok Fransız lüks tüketim markası İstanbullularla buluşacak.

Fransız lüksü İstanbul'a geliyor
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 06.01.2013 - 18:27

Fransız kültürü, çağlar boyunca en yakınından en uzağına pek çok ülkenin başta moda ve sanat olmak üzere bir çok alanda şekillenmesinde önayak olmuştur. Elbette tarihe baktığımızda, bunda Avrupa’nın yayılmacı politika mirasının etkisi olduğunu da söyleyebiliriz. Öte yandan günümüzde, bu kültür çok farklı boyutlarda yayılmayı sürdürüyor. Comité Colbert bunun en iyi örneklerinden biri. Şu anda Fransa’nın 75 lüks üretim markasını içinde buluduran birlik, dünyanın çeşitli ülkelerinde yaptığı etkinliklerle, Fransız kültürünü daha iyi tanıtmayı hedefliyor. Bu seferki durakları da İstanbul. 16-22 Ocak arasında yapılacak Festival Colbert öncesi, organizasyonun CEO’su Elisabeth Ponselle des Portes bize neden İstanbul’u tercih ettiklerini anlattı.

- Öncelikle Comité Colbert’ten bahsedebilir misiniz?

- Comité Colbert 1954’te parfüm üreticisi Jean-Jacques Guerlain tarafından Fransa’yı lüksün merkezi yapmak amacıyla kuruldu. İsmini, Kral XIV. Louis’nin Maliye Bakanı olan ve Fransa’nın kültür ve üretim merkezi haline gelmesinde büyük rol oynayan Jean Baptiste Colbert’den aldı. Kuruluşunda 14 üyesi bulunan Comité Colbert’in şu an 75 üyesi var. Comité Colbert, üyelerinin geleceğini en iyi şekilde planlamasına, her konuda fikir alışverişinde bulunmasına ve büyümesine destek olarak Fransız lüksünü ve yaşam tarzını tanıtmayı amaçlıyor. Biz “Fransız yaşam tarzının temelini oluşturan lüksün hayatın her alanında yer alması inancını” yaymak için kurulmuş bir komiteyiz. Bu amaç doğrultusunda kültürümüzü paylaşmak istediğimiz ülkeyle ortak geçmişe yönelik organizasyonlar hazırlıyoruz. Bugüne kadar Japonya, Çin, Hindistan, Brezilya, Beyrut ve en son 2010'da Dubai’de etkinlikler yaptık. Şimdi de iki ülke arasındaki çok eskilere dayanan ilişki ve işbirliğini tazelemek, Fransız lüksünün modern yüzünü ve yaşam tarzını tanıtmak amacıyla yönümüzü Türkiye’ye çevirdik.

- Fransız kültürünün önemli parçalarından biri de moda markaları. Modanın Fransız kültüründeki yerinden bahsedebilir misiniz?

- Moda, Fransa’nın kültürel kimliğinin bir parçası. Örneğin “zarafet” bir Fransız konseptidir. Moda dünyasında sıkça duyduğumuz “Haute Couture” de Fransız zanaatkârlar tarafından yaratılmış bir mirasın önemli bir sembolü olmuştur.

- Comité Colbert kapsamında hangi ünlü Fransız markalarını İstanbul’da görme şansımız olacak?

- İstanbul’da Festival Colbert’i “Fransız Lüksünün Modern Yüzü” temasıyla düzenleyeceğiz. Comité Colbert üyesi; Christofle, Bernardaud, Dior, Hermès, Louis Vuitton, Chanel, Chloé, Lacoste ve Cartier gibi markalar Nişantaşı ve İstinye Park’ta yer alan mağazalarında özel etkinlikler ve kültürel buluşmalar gerçekleştirecek.

- Bu markalar İstanbul’da ne gibi etkinliklerin parçası olacak? Herhangi bir indirimli satış söz konusu mu? Yoksa tanıtıcı etkinlikler mi olacak?

- Festivalin amacı; lüks ve kültür arasındaki ilişkiyi gözler önüne sererek Fransız lüksünün temelini oluşturan yaşam tarzını tanıtmak. Etkinlikler de bu doğrultuda hazırlandı. Ticari kaygısı olmayan her biri özel etkinliklerden oluşan bir programımız var, dolayısıyla festivale özel bir indirim uygulaması olmayacak.

- Başka ne gibi etkinlikleriniz olacak?

- Festivalle eşzamanlı olarak, İstanbul Modern’de 16 Ocak-16 Mayıs arasında gezilebilecek “Modernlik? Fransa ve Türkiye’den Manzaralar” başlıklı serginin ana sponsoruyuz. Çağdaş Fransız ve Türk sanatçıların ortak yönlerini ve modernliğe yaklaşımlarını yansıtan sergiye sponsor olmamız bizim için hem Türk sanatının enerjisini hissetmemiz hem de kültürel çeşitliliği görmek için bir fırsat oldu.
         
 
 
 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler