Isparta'daki uçak kazası davası

Isparta'da 30 Kasım 2007'de Keçiborlu ilçesi Türbetepe mevkisine düşen ve 57 kişinin ölümüne neden olan uçak kazasıyla ilgili Isparta Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davada sanık sayısı 12'ye yükseldi.

Isparta'daki uçak kazası davası
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 17.02.2010 - 13:53

Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru ile Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı, ''Taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek'' suçundan 2 ile 15 yıl arasında hapis cezasına çarptırılmaları istemiyle yargılanacak. Isparta Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davanın 4'üncü duruşması bugün yapıldı. Duruşmaya, Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı A.Ş. Genel Müdürü Aydın Kızıltan ile diğer şirket yetkilileri İsmail Taşdelen, Fikri Zafer Dinçer, Şahin Tufan, Faruk Çağımnı, Yavuz Yaşar, Necati Küçük, Fevzi Yavuz, Sinan Sevinç ile birlikte geçen duruşmada yargılanmasına karar verilen uçak teknisyeni Reşat Atalay katıldı. Duruşmada, 34 yolcu yakını ile avukatları da hazır bulundu.

Ağır Ceza Mahkemesi Hakimi Suat Yürekli, iddianameyi hatırlatarak, kazanın olduğu dönemde Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı A.Ş'de (World Focus) teknisyen olarak görev yapan ve arızalı olduğu belirtilen EGPWS cihazını (uçağın kontrollü inişini sağlayan cihaz) Eritre'deki bir uçaktan söküp, İstanbul'a gönderdiği belirtilen Reşat Atalay'a söz hakkı verdi.
 

Eritre'den sökülen cihazın düşen uçağa takılması

Daha önce Keçiborlu Cumhuriyet Başsavcılığınca takipsizlik kararı verilen, ancak müşteki avukatlarından Hasan Kaşıkara'nın itirazı sonucu olayla ilgili olarak sanık sıralarında yer alan Atalay, arızalı cihazı Eritre'de kendisinin söktüğünü ve ''zaman zaman arızalı'' kaydıyla İstanbul'a gönderdiğini söyledi. Arızalı cihazın düşen uçağa takılıp takılmadığı konusunda bilgisi olmadığını savunan Atalay, ''Eritre'de emniyeti sağlamak için daha önce arıza kaydı bulunan cihazı çıkardım ve İstanbul'a gönderdim, düşen uçağa takılması konusunda bilgim yok'' dedi. Bu sırada söz alan avukat Hasan Kaşıkara, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü denetimlerinde 60 kusur belirlendiğini, bunlardan 42'sinin yapıldığını, 18'inin ise yapılmadığını, bu hatalar varken uçamaz halde bulunan uçağın kimler tarafından uçurulmasına izin verildiğini sordu. Bu uçuşun, şirketin borçlu olması nedeniyle kontrollerini yaptıramamasından dolayı mı, yoksa birilerinin talimatıyla mı yapıldığını soran Kaşıkara, ''Bu konuda başka sorumlular da varsa onlar da çıksın. Bizim gayemiz gerçek sorumluların tespit edilerek, hakim önüne çıkarılmasını sağlamak. Uçamaz durumdaki, tabut konumundaki uçak bir şekilde uçuruluyor ve 57 kişi hayatını kaybediyor''dedi.

Sanıklardan Aydın Kızıltan, 60 kusurun tamamen teknik sorunlarla ilgili olmadığını belirtti. Avukat Şehnaz Yüzer'in arızalı cihazın Isparta seferini yapan uçağa nasıl takıldığı yönündeki soruya ise Kızıltan'ın ''Biz de bu konuyu araştırıyoruz'' şeklinde yanıt vermesi yolcu yakınlarının tepkisine neden oldu. Avukat Yüzer, aradan 2.5 yıl geçtiğini ve hala bu konunun araştırma aşamasında olmasından dolayı şaşkın olduklarını belirtti. Düşen uçağın enkazının kaldırılması aşamasında görev alan kaptan pilot Fevzi Altınbulak da davaya tanık olarak çağrıldı. Altınbulak, ifadesinde, uçakta flapların arızalı olduğunu ve söz konusu şirkette çalışan pilotların yeterli eğitim almadıklarını ileri sürdü.
 

SHGM'den 2 yönetici ağır cezada yargılanacak

Duruşmada, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) tarafından hazırlanan rapor doğrultusunda Ankara Cumhuriyet Savcılığınca Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) hakkında başlatılan soruşturmanın tamamlandığı ve Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru ile Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı'nın ''Taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek'' suçundan yargılanması için haklarında dava açıldığı belirtildi. Davanın Isparta'daki duruşmayla birleştirildiği ve SHGM üst düzey yöneticilerinin Isparta Ağır Ceza Mahkemesi'nce yargılanacakları kaydedildi. Ancak Genel Müdür Arıduru'nun ifadesinin Ankara'da alınacağı ve ifade alımı sırasında da avukatların orada olacağı belirtildi. SHGM Genel Müdürü Arıduru ile Genel Müdür Yardımcısı Erdağı hakkında da 2 yıldan 15 yıla kadar hapis cezası istemiyle dava açılmış oldu. Duruşma 8 Nisan 2010'a ertelendi.

Atlasjet yetkilileri hakkında da beklenti var

Yolcu yakınlarının avukatlarından Şehnaz Yüzer duruşmadan sonra gazetecilere yaptığı açıklamada, uçak kazasıyla ilgili her duruşmada sanık sayısının arttığına işaret etti. SHGM üst düzey yöneticilerinin de bu kazada sorumlu olduğuna inandıklarını belirten Yüzer, şunları kaydetti: ''2.5 yıldır gerçek sorumluların hakim karşısına çıkması konusunda çaba harcıyoruz. Nitekim İTÜ'nün raporu doğrultusunda Ankara Cumhuriyet Savcılığınca yürütülen soruşturma kapsamında SHGM yetkilileri hakkında da dava açıldı. İçimiz biraz daha rahatladı. Ancak Atlasjet yetkilileriyle ilgili Keçiborlu Cumhuriyet Savcılığı tarafından 'kovuşturmaya gerek yoktur' kararına yaptığımız itirazın neticesini bekliyoruz. Bunda da olumlu gelişme olacağını düşünüyoruz.''

Avukat Hasan Kaşıkara ise davanın tüm yolcu yakınları tarafından da takip edildiğini vurgulayarak, ''Sonuna kadar takipçisi olacaklarını gösteriyorlar, nitekim duruşmaların seyri de içimizi rahatlatıyor'' dedi. 30 Kasım 2007'de İstanbul-Isparta seferini yapan, Atlasjet firmasının Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı A.Ş'den (World Focus) kiraladığı uçak, Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarındaki Türbetepe mevkisinde düşmüş ve 57 kişi hayatını kaybetmişti.
 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon