Kazanılan para kiraya gidiyor

Hanehalkları en fazla konut ve kira harcaması yaptı. Türkiye'de hanehalkı başına aylık ortalama tüketim harcamasının bir önceki yıla göre 155 TL artışla bin 843 TL'ye yükseldiği 2010 yılında, hanehalkları bunun yüzde 27.1'ni konut ve kiraya, yüzde 21.9'unu gıda ve alkolsüz içeceklere harcadı.

11 Ağustos 2011 Perşembe, 08:33
Abone Ol google-news

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2010 Hanehalkı Tüketim Harcaması Sonuçları'nı açıkladı. 2010 Hanehalkı Bütçe Araştırması'ndan elde edilen sonuçlara göre; Türkiye genelinde hanehalklarının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı yüzde 27.1 oranıyla konut ve kira harcamaları aldı. 2009 yılında Hanehalkı başına aylık ortalama konut ve kira harcaması 477 TL iken, 2010 yılında 500 TL'ye yükseldi. Fert başına düşen aylık ortalama harcama ise kira ve konutta 2009 yılında 214 TL düzeyindeyken 2010 yılında 226 TL'ye yükseldi.

Hanehalklarının tüketim harcamalarının yüzde 21.9'u gıda ve alkolsüz içeceklerden oluştu. 2009 yılında tüketim harcamalarının yüzde 23'ünü gıda ve alkolsüz içecekler oluşturuyordu. 2009 yılında hanehalkı başına aylık gıda ve alkolsüz içecekler tüketimi 388 TL düzeyinde gerçekleşirken, 2010 yılında 403 TL oldu. Eşdeğer fert başına aylık ortalama harcama ise 2009'da 175 TL, 2010'da 182 TL oldu.
Hanehalklarının 2010 yılında yaptığı tüketim harcamalarının yüzde 2.1'i sağlık, yüzde 2'si eğitim hizmetleri harcamalarına gitti.

2009 yılında hanehalkı başına aylık ortalama tüketim harcaması bin 688 TL iken 2010 yılında bin 843 TL olarak tahmin edildi. 2010 yılında bu değer kentsel yerlerde 2 bin 23 TL, kırsal yerlerde ise bin 420 TL olarak hesaplandı.

2009 ve 2010 yılı sonuçları karşılaştırıldığında; 2009 yılında yüzde 23 olan gıda harcaması payının 2010'da yüzde 21.9 olarak gerçekleştiği, konut ve kira harcamaları payının yüzde 28.2'den yüzde 27.1'e, haberleşme payının yüzde 4.2'den yüzde 4.1'e, çeşitli mal ve hizmet harcamaları payının ise yüzde 4.1'den yüzde 3.7'ye düştüğü; alkollü içecek, sigara ve tütün harcamalarının yüzde 4.1'den yüzde 4.5'e, ulaştırma harcamalarının yüzde 13.6'dan yüzde 15.1'e, eğitim harcamalarının yüzde 1.9'dan yüzde 2'ye, otel, lokanta ve pastane harcamalarının ise yüzde 5.2'den yüzde 5.4'e yükseldiği gözlendi, giyim harcamaları payının ise değişmediği görüldü.