Marmara Ereğlisi'nde eğitim helikopteri düştü

Tekirdağ'ın Marmara Ereğlisi açıklarında eğitim helikopteri denize düştü. Havadan ve denizden başlatılan aramalar sonucunda Öğrenci pilot Lisa Şener'in cesedine ulaşıldı.

Marmara Ereğlisi'nde eğitim helikopteri düştü
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 12.08.2012 - 12:35

Edremit’e gitmek üzere bugün öğleden sonra Hezarfen Havaalanı'ndan kalkan TC-CAS tescilli SR22 tescilli 'Cirrus' tipi pervaneli uçak, Tekirdağ’ın Marmara Ereğlisi’nin 2.5 mil açığındayken radar teması kesildi. İstanbul Atatürk Havalimanı’ndaki hava trafik kontrol merkezi uçağa çağrı yapmasının ardından cevap alamayınca arama kurtarma ekipleri harekete geçirildi.

Öğretmen Pilot Hikmet Aral ve öğrenci pilot Lisa Şener’in bulunduğu uçağın düştüğü belirlendi. Sahil Güvenlik ekipleri, Marmara Ereğlisi'nin 2.5 mil açığında uçağa ait parçaları buldu. Kaybolan öğretmen Pilot Hikmet Aral ve öğrenci pilot Lisa Şener arama çalışmaları başlatıldı. Bölgeye ulaşan dalgıç ekibiyle Sahil Güvenlik arama çalışmalarını sürdürüyor.

Öğrenci pilot Lisa Şener'in cesedine ulaşıldı


Büyükçekmece'deki Hezarfen Havaalanı'ndan kalkan tek motorlu uçak ile Marmara Ereğlisi açıklarında düşen uçaktaki öğrenci pilot Lisa Şener'in cesedi bulundu. Şener'in cesedi karadan tahmini 2.5 mil açıkta Sahil Güvenlik botundaki ekipler tarafından bulunarak gemiye alındı. Ceset karaya çıkarıldıktan sonra otopsi için Adli Tıp Kurumu'na gönderilecek.


’Cumulonimbus’ bulutları bölgede yoğun

Uzmanlar, Marmara Bölgesi’ni bugün etkisi altına alan ve ’CB’ olarak adlandırılan elektrik yüklü ’cumulonimbus’ bulutlarının bölgede yoğun olarak bulunduğuna dikkat çekti. Aynı zamanda çevresinde yüksek türbülans oluşturan bu bulutlar, her türlü hava aracının uçuşunu etkiliyor. Pilotlar uçuş emniyeti için bu tür bulutların etrafından dolaşıyor.

Yağışla birlikte yıldırım riskine de dikkat çeken uzmanlar, uçağa isabet edebilecek yıldırım nedeniyle SR-22 tipi uçağın elektronik sistemlerinin hasar görebileceğini belirtiyor. Yeni nesil teknolojilere sahip yüksek performanslı uçakta pilotlar tüm verileri ekranlardan takip ediyor.

Kazanın asıl nedeni veya nedenlerinin Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne bağlı Kaza Kırım Araştırma Ekibi tarafından yapılacak incelemeyle ortaya çıkabileceğini belirten uzmanlar, pilotların bu tür uçuş şartlarında kontrollerini kaybetmiş olabileceğini işaret ediyor.

"Bazı parçalara ulaştık"

Marmaraereğlisi Kaymakamı İrfan Demiröz, “Tekirdağ Sahil Güvenlik ve deniz polisi ekiplerimiz, uçağın bazı parçalarına ulaştı” dedi. Kaymakam Demiröz, arama çalışmalarının yapıldığı bölgede inceleme yaptı. Demiröz, gazetecilere yaptığı açıklamada, Marmaraereğlisi açıklarında düşen eğitim uçağının aranmasına devam ettiğini söyledi.

Sahil güvenlik ekiplerinin uçağın bazı parçalarına ulaştığını anlatan Demiröz, “Tekirdağ Sahil Güvenlik ve deniz polisi ekiplerimiz, uçaktaki kişilerin ayakkabılarına ve uçağın bazı parçalarına ulaştı. Henüz pilotlara ulaşamadık. Büyük bir ihtimalle uçak tamamen parçalandı. Hava muhalefeti nedeniyle düştüğünü tahmin ediyoruz. Uçağın düştüğü yer 25-30 metre derinlikte. Arama çalışmalarımız devam ediyor” diye konuştu.

Pilot lisansını yeni almıştı

39 yaşındaki Lisa Şener, geçtiğimiz günlerde 50 saatlik uçuş eğitimini başarıyla tamamlayarak Özel Pilot Lisansı (PPL) almaya hak kazanmıştı. Uçuş saati ve tecrübesini artırmak üzere sahip olduğu TC-SAS tescilli uçağıyla öğretmen pilotlarla uçuşlarına devam ediyordu.

Bodrum ve Edremit’e sık sık uçan Lisa Şener, Ayvalık’ta oturan ablasını ziyaret etmeye gidiyordu.

6 bin saat uçuş tecrübesi vardı

65 yaşındaki öğretmen pilot Hikmet Aral, Kara Kuvvetleri’nden yarbay rütbesiyle emekli olduktan sonra havacılığa merak sardı. Pilot olmamasına rağmen, Hezarfen’de Top Service şirketinden, önce Özel Pilot Lisansı aldı. Daha sonra eğitimini tamamlayarak CPL olarak adlandırılan Ticari Pilot Lisansı ve arkasından öğretmenlik yetkisi aldı. 15 yıldır öğretmen pilotluk yapan Aral’ın toplam 6 bin saat uçuş tecrübesi bulunuyordu.

Paraşütlü uçak Cırrus

Amerikan Cirrus Aircraft tasarımı olan SR-22 tipi tek motorlu uçağın imalatı 2001’de başladı. Tek piston motora sahip uçağın gövdesi tamamen kompozit. 310 beyygir gücünde motora sahip uçak, saatte 343 kilometre hıza çıkabiliyor. İki pilot ve iki yolcu, toplam 4 kişilik uçağın menzili ise 1943 kilometre.

Satış fiyatı özelliklerine bağlı olarak 619 bin ila 709 bin dolar arasında değişen uçakta acil durumlarda kullanılmak üzere özel bir paraşüt sistemi bulunuyor. Pilotlar başta motor durması olmak üzere acil durumlarda paraşüt sistemini çalıştırıyor. Kokpitin hemen arkasındaki sistem, özel bir roket yardımı ile fırlayarak paraşütü açıyor. Uçağın yere emniyetle inmesi sağlanıyor. Ancak, bu kazada paraşüt sisteminin devreye girip girmediği  bilinmiyor.

Bu arada uçağın teknik özellikleri de şöyle:

Koltuk kapasitesi: 4 (2 pilot, 2 yolcu)

Gövde uzunluğu: 7.92 metre

Kanat açıklığı: 11.68 metre

Yükseklik: 2.72 metre

Boş ağırlık: 1009 kilogram

Maksimum kalkış ağırlığı: 1542 kilogram

Yakıt kapasitesi: 348 litre

Motor: 1 adet Continental IO-550-N

Seyir hızı: 343 kilometre/saat

Minimum hızı: 111 kilometre/saat

Menzili: 1943 kilometre


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler