Prof. Dr. Hasanoğlu: 2 milyar öğrenci olumsuz etkilendi

Uluslararası Pediatri Kurumu’nun (IPA) Türk Başkanı Prof. Dr. Enver Hasanoğlu, dünyaya; mümkün olan tüm tedbirlerin alınarak yakın zamanda yüz yüze eğitime geçilmesi çağrısında bulundu. Hasanoğlu, milyonlarca çocuğun bu süreçte okulu bırakma tehlikesiyle karşı karşıya kaldığını vurgulayarak “Dünyanın en acil çözülmesi gereken sorunlarından biri çocukların eğitimidir” dedi.

24 Mayıs 2021 Pazartesi, 15:32
Prof. Dr. Hasanoğlu: 2 milyar öğrenci olumsuz etkilendi
Abone Ol google-news

Dünyanın en büyük çocuk sağlığı kurumu, 149 ülkede çocuk sağlığı alanında faaliyet gösteren ve 1.2 milyon çocuk doktorunu temsil eden Uluslararası Pediatri Kurumu’nun (IPA) Türk Başkanı Prof. Dr. Hasanoğlu, pandeminin eğitim alanında eşi görülmemiş bir aksaklığa neden olduğunu, bu süreçten yaklaşık 2 milyar öğrencinin olumsuz etkilendiğini söyledi.

Prof. Dr. Hasanoğlu, “Yapılan araştırmalar, çocukların bu dönemde online eğitim alsa bile yüzde 71 gibi büyük bir bölümünün yoğun stres altında olduğunu, ailelerin yüzde 70’inin ise çocuklarının ruh sağlığından endişe ettiklerini gösteriyor. Bu arada pandemi döneminden en çok etkilenenlerden biri de geçici ya da uluslararası koruma altındaki çocuklar. Bu çocuklar, eğitim ve sağlık hakkından mahrum kalıyor” dedi.

OKULU BIRAKMA TEHLİKESİ

Prof. Dr. Hasanoğlu, dünyada milyonlarca çocuğun bu süreçte okulu bırakma tehlikesiyle karşı karşıya kaldığını; Nijer, Mali ve Çad gibi ülkelerde çocukların eğitim alamama riskiyle karşı karışa olduğunu vurgulayarak “Uluslararası Pediatri Kurumu’nun (IPA) ilk toplantısındaki acil gündem konularımızdan biri, yüz yüze eğitim konusuydu. Dünyanın en acil çözülmesi gereken sorunlarından biri çocukların eğitimidir. Mümkün olan tüm tedbirler alınarak bir an evvel yüz yüze eğitime geçilmelidir” diye konuştu. 

'EĞİTİMDEN VAZGEÇMEK SON ÇARE OLMALI'

IPA Dış İlişkiler Direktörü Kerem Hasanoğlu şunları kaydetti: 

“Yüz yüze eğitim, çocukların gelişimleri, okulun fırsat eşitliği sağlaması ve öğrenme kayıplarının giderilmesi açısından önemlidir. Bu nedenle eğitimden vazgeçmek, en son çare olmalıdır. Fiziksel mesafe, el ve hijyen uygulamaları, yaşa uygun maske kullanımı ve savunmasız grupların korunması sağlanarak gerekli kaynaklar, politikalar ve altyapılar oluşturularak yüz yüze eğitime geçilmelidir. Bu konuda ülke veya yerel özellikler göz önünde bulundurularak acil çözüm üretilmeli, çocuklar için adil bir eğitim ve sağlık düzenine geçilmelidir.”