Teknolojinin de pahalısını seviyoruz

Vatan Bilgisayar Genel Müdürü Hasan Vatan, Türkiye'de bilgisayar almaya giden kişilerin, özelliklerini bilmeye bile gerek duymadan, en pahalı ürün neyse onu satın aldıklarını söyledi.

Yayınlanma: 03.04.2010 - 07:58
Abone Ol google-news

Vatan Bilgisayar Genel Müdürü Hasan Vatan, dünyadaki genel krize rağmen, 2009 yılının firmaları için verimli geçtiğini belirterek, ''Yıl içinde hem ciromuzu büyüttük hem de mağaza sayımızı artırdık. Karlılıkla, iyi rakamlara ulaştık. Bundan sonra da sektörün daha iyiye gideceğini düşünüyorum'' dedi.

Ülke genelinde hem büyük mağaza hem de sadece notebook satışına yönelik mağaza açmayı sürdürdüklerini ifade eden Vatan, ''Onuncu notebook mağazamızı Trabzon'da hizmete açtık. 2010 yılındaki hedefimiz açabildiğimiz kadar çok notebook mağazası açmak. Yer açmada bir sınırımız yok, keşke 100 yer bulsak da hepsinde açsak. Bu tür mağazaları açmadaki gayemiz, tüketicilere en fazla çeşidi bir arada, danışmanlık hizmeti de vererek sunmaktır'' diye konuştu.
Vatan, 2010 yılının ilk çeyreğinde, 2009'un ilk çeyreğindeki satış oranları düşük olduğu için yüzde 100'e yakın büyüme yaşadıklarını vurgulayarak, ''Bu büyüme daha da artacak, çünkü mağaza sayımız giderek artıyor. Yurtiçinde sektör bazında ciddi oranda büyük bir potansiyel var. Buradaki pazarı değerlendirdikten sonra yurtdışına da açılmayı planlıyoruz'' dedi.
Yazıcı ve notebook satışı konusunda iddialı olduklarını belirten Vatan, şöyle devam etti:

''Türkiye'de satılan yazıcıların yüzde 26'sını biz satıyoruz. Yani 4'te 1'inden fazlasının satışını biz gerçekleştiriyoruz. Türkiye'de 6 bin notebook satan mağaza var. Buna rağmen de notebookların da yüzde 17'sini 15 mağazamızda biz satıyoruz. Firma bünyesinde markaların satış temsilcileri, güvenlik hizmetleri de dahil olmak üzere toplam bin 400 kişi çalışıyor. Sene sonuna kadar yaklaşık 600 personel daha alarak, bu sayıyı 2 bin civarına çıkarmayı planlıyoruz.''
 

"Ülkemizde teknolojiye bakışta büyük değişim var"

Hasan Vatan, Türkiye'de teknolojik yeniliklerin yaşandığı ilk yıllarda, tüketicilerin ürünü tanımadıklarından dolayı bilgisayarlar için 'televizyonlar kaç lira' diye sorduklarını anlatarak,

''Ülkemizde teknolojiye bakışta büyük değişim var. Artık bir kişi, arkadaşına hediye alacağı zaman kazak yerine USB, notebook gibi ürünleri seçebiliyor. Teknoloji ürünleri de artık hediye edilebilecek ürünler arasına girdi'' diye konuştu.

Türkiye'de, bilgisayar almaya giden kişilerin, özelliklerini bilmeye bile gerek duymadan en pahalı ürün neyse onu satın aldıklarına dikkati çeken Vatan, şunları kaydetti:

''Maalesef ülkemizde, kişiler satın aldığı ürünün özelliklerini, ihtiyacına cevap verip vermeyeceği konusuyla pek ilgilenmiyor. 'Pahalı olan en iyisidir' düşüncesinden hareket ederek, bu tür ürünlere yöneliyor. Halbuki neye ihtiyacı olduğunu belirlemeli ve bu doğrultudaki ürünleri tercih etmeli.''

Vatan, mağazalarına gelen müşterileri, pahalı ürüne yönlendirmek yerine, ihtiyacını karşılayacak ürüne yönlendirmeye özellikle dikkat ettiklerini vurgulayarak, ''Çünkü bu müşteri pahalı ürünü aldığında, daha sonra ucuz bir ürünün de aynı işlemi gördüğünü öğreniğinde bir daha bizi tercih etmez. Bu da bizim için uzun vadede hoş olmayan bir durum. Genel satış politikamızı bu bilinç üzerinden yönlendiriyoruz'' dedi.

Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında 2007 yılında başlattıkları çalışmayla, şimdiye kadar 6 bin kişiye 80 saat ücretsiz bilgisayar eğitimi verildiğini ifade eden Vatan, bu eğitimlerin mağazaların bulunduğu illerde sürdüğünü kaydetti.
 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler