TEKNOSA halka açılıyor
Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı ve Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer, 2012 yılında hedeflerinin Teknosa'yı halka açmak olduğunu belirterek, "Teknosa ile İMKB'nin en değerli, en çok kazandıran şirketleri arasına girerek, bize inanan yatırımcılarla birlikte kazanmayı hedefliyoruz" dedi.
Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı ve Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer, 2012 yılında hedeflerinin Teknosa'yı halka açmak olduğunu belirterek, "Teknosa ile İMKB'nin en değerli, en çok kazandıran şirketleri arasına girerek, bize inanan yatırımcılarla birlikte kazanmayı hedefliyoruz" dedi.
Dünya ve Türkiye'de tüketici elektroniği sektörünün de değerlendirildiği basın toplantısında konuşan Dinçer, 2011 yılının dünya tarihinde "iz bırakan" bir yıl olduğunu belirtti. Dinçer, "Bir taraftan Avrupa'da derinleşen kriz, diğer taraftan Arap uyanışı dünyanın siyasi geleceğine, ekonomik dengelerine uzun yıllar etki edecek gelişmeler. Türkiye, dünyadaki bu çalkantılı dönemde de bir önceki yılda olduğu gibi ekonomik performansı ile dünyayı şaşırttı. 2011 yılında gerçekleştirdiğimiz yüzde 9 civarında büyümeyle Çin'le beraber dünyanın en hızlı büyüyen iki ülkesinden birisiyiz. Üstelik bunu 2010 yılındaki yüzde 9 büyümeyle oluşan yüksek bir bazın üzerine gerçekleştirdik" dedi.
2012 yılı için hükümetin ekonomik büyüme beklentisinin yüzde 4 olduğuna işaret eden Dinçer, son dönemde global risk iştahında bir yükseliş yaşandığına dikkati çekti. Bu yükselişin ardında gelişmiş ülkelerde görülen bir yavaşlama olduğunun altını çizen Dinçer, "Ayrıca merkez bankalarının bir kez daha parasal genişlemeye gideceği beklentisi var. Buna ek olarak Avrupa borç krizinin de az hasarla çözüleceği beklentisi oluşuyor. Bize göre parasal genişlemeyle sorunlar kalıcı şekilde çözülemez. Ancak, beklentilerin yükselttiği global risk iştahı bu seviyede kaldığı sürece Türkiye 2012'de yine beklenenden daha hızlı büyüyecektir" diye konuştu.
Sabancı'da çok senaryolu stratejik planlarının önümüzdeki 10 yıllık süreci kapsadığını söyleyen Dinçer, her işe uzun vadeli baktıklarını ve işlerinde vizyonlarının farklılıklar yaratarak, kalıcı üstünlükler sağlamak olduğunu kaydetti. Teknosa bunun en güçlü örneklerinden birisi olduğunu belirten Dinçer, "Teknosa, elektronik perakende sektörünün açık ara en büyük, lider şirketi. Teknosa, Sabancı portföyünün tüm finansal göstergelerde, marka algı ve bilinirliliğinde parlayan yıldızı" dedi.
Türkiye'nin her anlamda lider teknoloji perakendecisi olarak, 2012'de de milyonları teknolojiyle buluşturmaya, yeniliklerle sektörü büyütmeye, istihdam yaratmaya, yaşama değer katan projelere imza atmaya ve sektörün geleceğini belirleyen marka olmaya devam edeceklerini belirten Dinçer, "2012 yılında önemli bir hedefimiz de Teknosa'yı halka açmak. Halka açılmayla Sabancı portföyüne şeffaflık, Teknosa kurumsal yönetimine güç kazandırmayı amaçlıyoruz. Aynı zamanda Teknosa çalışanlarına, iş ortaklarımıza, müşterilerimize ve Teknosa'nın geleceğine inananlara bir yatırım fırsatı oluşturuyoruz. Hedefimiz, lider Teknosa ile İMKB'nin en değerli, en çok kazandıran şirketleri arasına girmek ve bize inanan yatırımcılarla birlikte kazanmak" şeklinde konuştu.
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane ise dünyadaki büyüklüğü 2011 yıl sonu itibariyle 668 milyar euro ulaşan tüketici elektroniği pazarının, 2010 yılına göre yavaş bir büyüme grafiğine sahip olsa da bir önceki yıla göre yüzde 6'lık bir çıkış gösterdiğini söyledi. 2011 yılının hem Türkiye hem de Teknosa için yüksek performanslı bir yıl olduğunu ifade eden Nane, Türk halkının 2011'de teknolojiye 5.10 milyar Euro harcadığını belirterek Türkiye'de sektörün dünyadaki genel büyüme ortalamasının üzerinde bir seyirle yüzde 10 oranında büyüme ortaya koyduğunu söyledi.
Teknosa'nın 2011 yılında yüzde 29'luk bir büyüme performansı ortaya koyduğunu belirten Mehmet Nane, yakalanan bu grafiğin 2010 yılında gerçekleştirdikleri yüzde 13'lük büyümenin iki katının üzerinde ve 2011 sektör büyümesinin ise 3 katına yakın olduğunu belirtti.
"Bin kişiye istihdam sağlancak"
2012 yılına sürdürülebilir kârlılık ve sadık müşteri parolası ile girdiklerini belirten Mehmet Nane, 2012 yılında da hem büyük, hem de küçük metrekareli mağazalar açmaya devam edeceklerini açıkladı. Hedeflerinin daha fazla tüketiciye ulaşmak olduğuna işaret eden Nane, yıl sonuna kadar mevcut satış alanlarına net 30 bin metrekarelik yeni satış alanı daha eklemek istediklerini vurgulayarak, şöyle devam etti:
"2011 yılında ulaştığımız 1.7 milyar TL olan ciromuzu, 2012 yılında yüzde 20 oranında artırmayı hedefliyoruz. Sektörümüzün lideri olarak istihdama katkımızı sürdüreceğiz ve 1000 yeni çalışanı daha bünyemize katacağız."
En Çok Okunan Haberler
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- Emekliye iyi haber yok!
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Seküler müdür kalmadı'
- 'Kayyuma değil, halka bütçe'
- Üniversite öğrencisi, trafikte öldürüldü
- Ankaralı Turgut hayatını kaybetti!
- İkinci elde 'Suriyeli' hareketliliği