Tekstilde 2.4 milyar kayıp
Son 10 yılda kürsel hazır giyim ihracatı yaklaşık 100 milyar dolar artarken, Türkiye'nin payı %3.9'dan %34'e düştü.
Türkiye, küresel ihracattan aldığı payı korumuş olsaydı, 2016’da tekstilde 2.4 milyar dolar daha fazla ihracat yapmış olacaktı. Türkiye’nin geçen yılki tekstil ve hazır giyim ihracatı 17.2 milyar dolar olmuştu. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), küresel pazarlarda Türkiye’nin daha güçlü şekilde yerini alabilmesi için izlenecek stratejiyi belirledi.
McKinsey’in desteğiyle hazırlanan “Hazırgiyim Sektörünün Vizyon Belgesi” raporunun ışığında oluşturulan ve Türkiye’yi hazır giyim ihracatında dünya 3’üncüsü yapmayı hedefliyor. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Türkiye’nin hazır giyimde en büyük pazarının AB olduğunu hatırlatarak, sektör olarak alternatif pazarlara yoğunlaşmanın bir sonucu olarak Türkiye hazır giyim ihracatında AB’nin payının yüzde 71-72’lere düştüğünü söyledi.
Sahnemiz AB
Tanrıverdi, “Dünyanın en büyük üç ihracatçısından biri olabilmek için kimsenin oynayamadığı bir oyunu oynamak zorundayız. Bu oyunu oynayabileceğimiz tek sahne var, o da AB pazarı” dedi. Tanrıverdi, Türkiye’yi 60 milyar dolar ile hazır giyim ihracatında dünya üçüncülüğüne taşıyacak 6 stratejiyi şöyle özetledi: “En dijital tedarik zinciri, Küresel ilk 100’de 5 Türk markası, verimlilikte öncü üretici, hızlı moda tasarımı ve katma değerli ürünlerde öncü, Made Fully in Turkey, perakende değer zincirinde oyun alanını genişletme.”
En Çok Okunan Haberler
- Rus basını yazdı: Esad ailesini Rusya'da neler bekliyor?
- Yeni Ortadoğu projesi eşbaşkanı
- Esad'a ikinci darbe
- İmamoğlu'ndan Erdoğan'a sert çıkış!
- ‘Yumurtacı müdire’ soruşturması
- Çanakkale'de korkutan deprem!
- Naci Görür'den korkutan uyarı
- 6 asker şehit olmuştu
- Kurum, şişeyi elinin tersiyle fırlattı
- ‘Toprak bütünlüğü’ masalı ve Suriye: İmkânsız bir ülke