Trafik sorununa motosikletli çözüm

Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Ali Erokan Karakoç, her gün 15 milyon aracın bir yerden başka bir yere gittiği Türkiye yollarında motosiklet kullanımının artmasıyla gürültü ve hava kirliliğinin yanı sıra trafik sorunu da en aza ineceğini belirtti.

04 Nisan 2011 Pazartesi, 09:29
Abone Ol google-news

Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Ali Erokan Karakoç, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye'de her gün trafiğe çıkan 15 milyon aracın yaklaşık 2,5 milyonunu motosikletlerin oluşturduğunu ifade etti.

Tüm artılarına rağmen dünyada kullanımı hızla yaygınlaşan motosikletin Türkiye'de hak ettiği yeri bir türlü bulamadığını bildiren Karakoç, iki tekerlekli araçların kullanılmasının biraz da ülkelerin gelişmişlik düzeyiyle ilgili bir konu olduğunu anlattı.

Karakoç, İngiltere'de otobüslere ayrılan tercihli yollar bisiklet ve küçük motosikletler tarafından da kullanılabildiğini, Fransa'da otomobil sürücülerinin yoğun trafikte motosikletlerin geçebilmesi için sol ve orta şerit arasında bir boşluk bırakarak geçişlerine serbestlik sağladığını, Almanya'da trafiğin yoğunlaştığı ve yavaşladığı durumlarda emniyet şeridinin motosikletler tarafından belli bir hızda kullanılabildiğini belirterek, şunları kaydetti:
''Bu düzenlemelerin yapılmasında bisiklet ve motosikletlerin Avrupa ülkelerinde uzun yıllardan buyana günlük yaşamın içerisinde kullanılmasının büyük rolü var. Türkiye'de de benzer düzenlemeler yapılırsa, motosiklet kullanımı yaygınlaşır. Motosikletler şehir içi kullanımlarında trafik yoğunluğu ve park sorunu yaratmıyor. Kullanıcıları yoğun trafikte varmak istedikleri yere diğer araç sahiplerine göre daha çabuk ulaşıyor. Ayrıca düşük yakıt tüketimi nedeniyle son derece ekonomik olan motosikletler küçük hacimli motora sahip oldukları için daha az egzoz gazı çıkarırlar ve dolayısıyla çevreye daha az zarar verirler.

Her gün 15 milyon aracın bir yerden başka bir yere gittiği Türkiye yollarında motosiklet kullanımının artmasıyla birlikte gürültü ve hava kirliliğinin yanı sıra trafik sorunu da en aza inecek. Ayrıca dünyanın en pahalı akaryakıtının tüketildiği Türkiye'de motosiklet kullanımının yaygınlaşmasıyla yakıttan da tasarruf da sağlanacak. Türkiye'de de motosiklet kullanımının yaygınlaşması için bazı düzenlemelerin yapılması gerekiyor.''

Ali Erokan Karakoç, Oxford'da yapılan Avrupa Motosiklet Endüstrisi Dernekleri Koordinasyon toplantısında da yol şartlarının daha güvenli duruma getirilmesi, ehliyet edinme kurallarının düzenlenmesi gibi konu başlıklarını görüştüklerini, ayrıca motosiklet kazalarının diğer araçlara kıyasla çok daha az sayıda olmasına karşın basının bu kazalara yaklaşım yöntemlerinin düzenlenmesi yönünde çalışmalar yapılması konusunun da ele alındığını bildirdi.