Tüketici şikayetleri arttı

Tüketicilerin, internet ortamında şikayetlerini duyurmak ve çözümünü sağlamak amacıyla hizmet veren ''sikayetvar.com'' adlı sitede, 6 yılda, 12 bin firmanın çeşitli ürün ve hizmeti nedeniyle şikayetçi olunduğu, son dönemde, ekonomik krizin etkisiyle banka kredi faizleri ve online alışveriş siteleriyle ilgili şikayetlerde yoğunluk meydana geldiği bildirildi.

Tüketici şikayetleri arttı
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 20.01.2009 - 09:09

''sikayetvar.com'' Tüketicilerin, internet ortamında şikayetlerini duyurmak ve çözümünü sağlamak amacıyla hizmet verensitenin kurucusu Dr. Ömer Deveci, yaptığı açıklamada, hasta şikayetlerinin duyurulması amacıyla kurduğu sitenin, bir süre sonra tüketicilerin yaşadıkları sıkıntıları sanal ortamda paylaştığı bir platform haline geldiğini ve büyük ilgi görerek hızla büyüdüğünü, buna paralel olarak da firmaların ilgisini çektiğini kaydetti.

Siteye firmaların da üye olarak şikayetlere yanıt verdiklerini ve sorunları çözüme kavuşturduklarını ifade eden Deveci, ''Aylık 10 binden fazla şikayetin geldiği sitemizde, bugüne kadar 12 bin firma şikayet edilmiş durumda. Şu ana kadar ürün ve hizmetlerinden şikayetçi olunan firmalardan 3 bin 700'ü siteye üye oldu'' dedi.

Her ay on binlerce tüketicinin, ürün ya da hizmet almadan önce marka ya da şirket hakkında şikayet olup olmadığını görmek için siteyi ziyaret ettiğini ifade eden Deveci, şunları kaydetti:

''Bu nedenle, iyi firmalar daha çok satış yapıp iyiye gidiyor, kötülerin durumu da daha kötüye gidiyor. Durumu kötüye gidenler, yoğunlaşan şikayetlerle hemen belli oluyor.
Tüketici şikayetleri son dönemde katlanarak artıyor. Talebe yetişmek için yakında mevcudun 3 katı büyüklüğünde bir ofise taşınarak 14 olan çalışan sayımız da artıracağız. Bir ay sonra ise yeni bir arayüzle tüketicilerin karşısına çıkacağız. Böylelikle hangi konularda şikayet eğilimi var, grafiksel olarak daha net şekilde görülebilecek.''

Deveci, şikayet konularının, yıllara, mevsime ve dönemlere göre değiştiğini ifade ederek, ''Dönemin özelliğine göre, bir ürün ve hizmet ya da bir firma hakkında şikayetler yoğunlaşıyor. Örneğin yazın turizm ve oteller konusunda, Kurban Bayramı sonrasında ise en çok otobüs firmalarında yoğunlaşma oluyor'' dedi.
 

Şikayetlere krizin etkisi

Son dönemde yaşanan global ekonomik krizin etkisiyle şikayetler artış gösterirken, bankacılık sektöründeki yoğunlaşmaya dikkati çeken Deveci, ''Özellikle kredi faizleri üzerine şikayetler var. Bankalar son dönemde kendilerini korumak adına geri ödemeler konusunda yeni uygulamalara yöneldikçe kredi sahipleri soluğu sitede almaya başladılar. Ayrıca, krizin etkisiyle son dönemde internet ortamında hizmet veren iki alışveriş sitesi battı. Mevcut siteler de ürün tedarikinde sorunlar ya da gecikmeler yaşıyor. Bu da söz konusu sitelerle ilgili şikayetlerin artmasına neden oluyor'' dedi.

Deveci, kamu kuruluşları hakkındaki şikayetlerin de arttığını belirterek, ''Örneğin Merkez Bankası hakkında, 'Japon yenine neden müdahale etmiyor', 'düşük kur politikasından ne zaman vazgeçecek' gibi şikayetler var. Site, son dönemde vatandaşın yönetimlere ve hükümete sesini duyurma alanı haline geldi. Başbakanlık ve bakanlıklar hakkında bile 261 şikayet var. Ayrıca, belediyeler de en çok şikayet edilen kurumlar arasında'' diye konuştu.

Kamu kuruluşlarının önceden şikayetler konusunda tepki vermediğini, ancak bu durumun değişmeye başladığını söyleyen Deveci, ''Kısa süre önce Ziraat Bankası siteye üye oldu ve şikayetleri çözmeye başladı. Kısa sürede diğer kamu kuruluşlarının da şikayetlere yanıt vereceğini düşünüyorum'' dedi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler