Vitrindeki Albümler

Bir müzisyen olarak gitarcı-besteci Sarp Maden’i sevmek için nedenlerimizi sıralasak uzunca bir liste hazırlamamız icap eder.

02 Mayıs 2021 Pazar, 02:00
Vitrindeki Albümler
Abone Ol google-news

Yeteneği ve hassasiyeti bir yana, sadece dur durak bilmeyen çalışkanlığı bile başlı başına saygı duyulması gereken bir özelliği. Nitekim salgın günleri de durduramadı onu; sanki bu dönem hiç yaşanmamış gibi, kalitesinden tenzilat yapmamış bir çalışmayı getirdi önümüze koydu: “Aperlai”. 

Sarp’ın yeni albümü -geçmişindeki mekân ve insanlara istinaden- muhtelif göndermeler taşıyan parçalardan; dolayısıyla albümün tematik dokusu anı ve bellek ilişkisinden oluşuyor. Örneğin açılıştaki “119/5” Cihangir’deki eski ikametgâhının numarası, “Urgayt Ayturg” Mitanni Kafe’nin sahibi Turgay Demiryürek’in ta kendisi, albüme adını veren parça çok sevdiği Kekova’da Likya uygarlığına ait antik bir kent, “Allan Together” ise hayran olduğu Allan Holdsworth’a saygı duruşu. 

Bu nefis caz-rock-fusion yolculuğunun kadrosunda işinin ehli isimler var. Davulda Volkan Öktem, Cengiz Baysal, basta Eylem Pelit, Halil Çağlar Serin, tuşlularda Ercüment Orkut. 

Salgının insanların önüne getirip koyduğu geçmiş güzel günler defteri, Sarp için bir bolluk ve berekete dönüşmüş, bizlerle paylaştığı bir bolluk ve berekete... 

EYLEM PELİT “BASS SONATAS” (MÜZİKOTEK) 

Salgının bir yılı aşkın süreyi geride bıraktığı bir süreçte, Sarp Maden nasıl ki zor zamanları yok sayarcasına bir albüm yaptıysa, basçı-besteci Eylem Pelit de bu zorlu şartlarda yapılabilecek en akıllıca işi çıkardı: evindeki imkanlarla solo bas albümü yaptı. “Bass Sonatas” vücuda geliş olanakları düşünüldüğünde, gerçek bir başarı ürünü. 

Bilindiği üzere John Scofield’ten Larry Coryell’a, Okay Temiz’den Aydın Esen’e sayısız dev müzisyenle birlikte çalmış çok yetenekli bir müzisyen Eylem. Bugüne değin kalabalıkla, orkestra içinde dinlediğimiz bu müzisyen, yeni albümünde solo performansının da zirvede olduğunu kanıtlıyor. 

Evindeki kayıt odasına 6 telli bas gitarıyla kapanan Eylem, (üstelik ruhen karamsar olmayan) melodik besteler üretmeyi başarmış. Hem duygusal açıdan gelişkin bir solist, hem de teknik açıdan tam bir virtüöz gibi kayıt yapmış. Ardından kayıtları mix, mastering için Erkan Adlin’e emanet etmiş. 

Melankolik, iyimser ve dingin bir albüm “Bass Sonatas”. Bir solo çalışma bu kadar mı güzel olur! Olacaksa bu kadar güzel olur… Dokuz orijinal besteden oluşan 32 dakikalık “Bass Sonatas” gözler önüne seriyor ki, Eylem sadece yetenekli değil, çalışkan ve son derece zeki bir müzisyen.     

Murat Beşer ([email protected])