"Yeni nesil bankacılık başlatıyoruz"

Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, "Dünyada benzer örnekleri bulunan Direkt Bankacılık modelini, Türkiye'nin genç nüfusunu ve teknolojiye adaptasyon hızını göz önünde bulunduran lider banka olarak, biz sunacağız" dedi.

Abone Ol google-news
Yayınlanma: 26.05.2011 - 11:35

Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, müşteri ihtiyaçlarının, daha kapsamlı hizmetler ve tamamen kişiye özel çözümlerle karşılanmasını sağlamak üzere yeni bir bankacılık modeli oluşturduklarını belirterek, internet ortamlı Garanti Direct adıyla yeni bir uygulama başlattıklarını açıkladı. Özen, internetin ve mobil teknolojilerin, bankacılık hizmet modelini etkilemesiyle ortaya çıkan "Direkt Bankacılık" uygulamasının, tüketicilerin tüm bankacılık faaliyetlerini şubeye gitmeden gerçekleştirdiği yeni bir servis modeli olacağını vurgulayarak, "Dünyada benzer örnekleri bulunan Direkt Bankacılık modelini, Türkiye'nin genç nüfusunu ve teknolojiye adaptasyon hızını göz önünde bulunduran lider banka olarak, biz sunacağız" dedi. Özen, hazırlığı iki yıla yakın bir süre alan proje kapsamında 10 milyon dolarlık bir yatırım yaptıklarını açıklarken, "Bu yeni modelde herkesin kendine ait, kişiselleştirilmiş bir bankası olacağı için bir anlamda müşteri sayımız kadar yeni banka yaratmış olacağız" dedi.

Direkt Bankacılık uygulamasının tanıtımı dolayısıyla Genel Müdür Yardımcısı Ali Fuat Erbil ve Garanti Teknoloji Genel Müdürü Hüsnü Eren ile birlikte bir basın toplantısı düzenleyen Ergun Özen, "Alternatif dağıtım kanallarımız ve şubelerimiz üzerinden verdiğimiz hizmetler aynen devam ederken aşamalı olarak Direkt Bankacılık üzerinden daha fazla müşterimize hizmet vermeyi ve bankacılık hizmetlerinin artan bir oranda buradan yapılmasını hedefliyoruz" diye konuştu.

Garanti Bankası olarak, internet bankacılığını farklı bir boyuta taşıyacak yepyeni bir İnternet Şubesi yarattıklarını ifade eden Ergun Özen sözlerini şöyle sürdürdü:
"Yeni platform, günümüzün İnternet Şubesi anlayışının çok daha ötesinde bir konsepte sahip. Yeni bankacılık modelimiz olan "Direkt Bankacılığın" da ilk adımını oluşturuyor. Yeni bankacılık platformumuzda, teknolojiye yaklaşık 15 yıldır yaptığımız sistematik ve öncü yatırımların gücüyle, "zamanın çok ötesinde" benzersiz bir hizmet altyapısı yarattık. Ürün ve hizmetlerden kurum içi süreçlerimize kadar, her alanda teknolojiye yaptığımız yatırımlar, Garanti'yi bugünlere taşıyan inovatif yaklaşımımızın bir gereği olarak yapıldı. Her işimizde, zamanın nabzını tutarken, zamanın ötesinde olma felsefemizi hep ön plana aldık. Garanti, bu felsefesiyle, her zaman standartları belirleyen, sonrası için kalite eşiği oluşturan bir kurum oldu."

Hedef 2,5 milyon internet bankacılığı müşterisi

Garanti'nin normalde her yıl ortalama 60 yeni şube açtığını hatırlatan Özen, "Şubeleşme konusunda önümüzdeki üç yıl için yaptığımız planlarda bir değişiklik olmayacak. Yine her yıl ortalama 60-70 şube açmaya devam edeceğiz. Orta vadede şubeler üzerinde bir etkisi olmasa da, hem şubeler hem de çağrı merkezi üzerinden verilen hizmetlerin belirli bir zaman içinde Direkt Bankacılık kanalına kayacağını ve internet şubesi üzerinden yapılan işlemlerin daha da artacağını düşünüyoruz. Aynı olumlu etkinin çağrı merkezleri üzerinde de olacağını hesaplıyoruz. Ayrıca çağrı merkezlerinden internete de yönlendirme olacak. Gelecek 2-üç yıllık sürede internet üzerinden işlem yapan müşteri sayımızı da 2.5 milyona çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.

Basın toplantısına katılan Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Ali Fuat Erbil ise, Direkt Bankacılık modelinin bir alternatif bankacılık kanalı olmadığını, bankacılığa yepyeni bir bakış açısı, kolaylık ve hız getirdiğini belirterek şu bilgileri verdi:
"Direkt Bankacılık başlı başına kişiye özel yeni bir banka demek. Müşterilerimiz şubeye gidip de yapamadığı birçok işlemi bu kanaldan yapabilecekler. Buranın en önemli özelliği kişiselleştirme. Herkes bu sayede kendi bankasını internet ortamında yaratabilecek. Sitede müşterilerimiz birçok bilgiye erişme şansına sahip olacaklar. Garanti'nin yeni İnternet Şubesi'ni kullanan müşterilerimiz, tek bir sayfa üzerinden tüm bankacılık işlemlerine ulaşabilecekler, kişiselleştireceği ana sayfada, müşteri ilişkileri yöneticisiyle iletişim kurabilecekler. Fotoğraflarını koyabilecekler. Müşteri temsilcileriyle online konuşabilecekler, video konferans yapabilecekler, mail alıp gönderebilecekler. Kendine ait güncel işlem ve ürün bilgilerinin yanı sıra, kişisel ve finansal takvime ulaşabilecekler. Güncel hesap hareketlerini kolayca izleyebilen müşterilerimiz, mortgage ve krediler konusunda danışmanlık alabilecekler. Akıllı arama yapabilecekler. Müşteriyi tanıyan menülerle birçok işlemi hızlı bir şekilde yerine getirebilecekler.

 

Bankacılıkta yeni platform

Yeni bankacılık platformu olacak İnternet Şubemiz için, uzun bir hazırlık dönemi geçirdik. Tasarım ve işlemlerin müşterilerimizce nasıl algılandığını incelemek amacıyla, göz takip testinin yanı sıra, detaylı kullanıcı testleri ve odak grup çalışmaları yürüttük. Türkiye'de internet konusunda fikir öncüsü olmuş birçok kişiden görüş aldık. İnternet kullanıcılarının rağbet ettiği yerli ve yabancı siteleri inceledik. Operasyon, ön hazırlık süreci dahil 2.5 yıl sürdü. Müşterilerimizin kendilerine ait hissedeceği, finans yönetimini yapabileceği yeni internet platformunu, onlardan talep beklemeden, çıtamızı sektör standartlarının üzerine çıkararak gerçekleştirdik. Tasarım, test ve kodlama süreçlerinde en iyi firmalarla işbirliği yaptık. Müşterilerimizin bizden beklediği birçok fonksiyonu da bu çalışmayla birlikte tamamladık. Müşterilerimiz için en iyisini yapmaya devam edeceğiz."

Garanti'nin mevcut durumda internet bankacılığında 1.8 milyon aktif müşterisi olduğunu kaydeden Erbil, internet şubesinin günde 750 bin ziyaret aldığını ayda da 13 milyon işlem gerçekleştiğini söyledi. Erbil, açılan vadeli mevduatın yüzde 27'sinin internet ortamında gerçekleştiğini, destek kredilerinin de yüzde 20'sinin online yapıldığını belirterek, "Garanti bu alanda yüzde 25'lik bir pazar payına sahip bulunuyor. Finansal işlem hacminde pazar payımız ise yüzde 34 düzeyinde" dedi.

Erbil, proje için tüm işlem akışlarını ve banka süreçlerini gözden geçirerek optimize ettiklerini, tasarım için Avrupa'nın en büyük interaktif dijital ajansı LBI ile işbirliği yaptıklarını belirterek, "Altyapı, kodlama ve test süreçlerinin Garanti Teknoloji tarafından yürütüldüğü proje için yaklaşık 100 bin saat/kişi çapında bir çalışma gerçekleştirildi. Milyonlarca satır işlem yapıldı" dedi.

Erbil, sistemin tam olarak anlaşılması için aşamalı bir geçiş süreci uygulayacaklarını, ilk aşamada uygulamadan bireysel müşterilerin yararlanacağını, kurumsal müşterilere yönelik olarak da 2012'nin hedeflendiğini sözlerine ekledi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler