Zam furyası sürüyor...
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, mayısta markette 35 ürünün 22'sinde fiyat artışı, 12'sinde fiyat düşüşü görüldüğünü belirtti. Markette fiyatı en fazla artan ürün yüzde 34,7 ile havuç olurken üretici ve market arasında en fazla fiyat farkının yüzde 293,9 ile kuru incirde görüldüğünü belirtti.
Üretici ile market arasındaki en fazla fiyat farkı limonda!
Türkiye Ziraat Odaları Birliği Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, şubat ayı üretici ve market fiyatları araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Üretici ile market arasındaki fiyat farkı en fazla yüzde 634 ile limonda görüldü. Üretici fiyat değişimlerinin nedenlerine ilişkin açıklamada bulunan Bayraktar, "Kuzu etindeki fiyat artışı arz ve talep değişiminden kaynaklandı" dedi.
Markette 39 ürünün 23’ünde fiyat artışı görüldü: En fazla patlıcan!
TZOB Genel Başkanı Bayraktar, haziran ayında market ve üretici arasındaki fiyat farklığını değerlendirerek, en fazla farkın elmada olduğunu aktardı. Bayraktar markette fiyatı en fazla artan ürünün ise patlıcan olduğunu söyledi.
Markette zamlanmayan ürün neredeyse yok! Tarladan sofraya 4.2 kat pahalılık
TZOB'un üretici-market fiyat kıyasına göre, mayıs ayında üretici ile market arasındaki fiyat farkı en fazla yüzde 316.8 ile elmada görüldü. TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’ın açıklamasına göre mayıs ayında marketteki 37 ürünün 23’ünün fiyatı arttı.
TZOB Başkanı Bayraktar: 'En fazla yüzde 766,5 ile elmada görüldü' (01 Ağustos 2022) (Video Haber)
Üretici ile market arasındaki fiyat farkı büyüyor. Temmuz ayında üretici ile market arasındaki en yüksek fiyat farkı yüzde 766 ile elmada görüldü.
TZOB Başkanı Bayraktar: 'En fazla yüzde 766,5 ile elmada görüldü' (01 Ağustos 2022)
Üretici ile market arasındaki fiyat farkı büyüyor. Temmuz ayında üretici ile market arasındaki en yüksek fiyat farkı yüzde 766 ile elmada görüldü.
TZOB Başkanı Bayraktar: 'En fazla fiyat farkı yüzde 598 ile elmada'
Geçen ay elmanın 7 kat, yeşil mercimeğin 3,8 kat, maydanozun 3,6 kat, ıspanağın 3,5 kat, kuru fasulyenin 3,4 kat, marulun, kuru incirin, havuç ve nohutun 3,2 kat, kuru üzümün 3 kat fazla fiyatla tüketiciye satıldığının altını çizen Bayraktar, "Haziranda üretici ile market arasındaki fiyat farkı en fazla yüzde 598 ile elmada görüldü" dedi.