İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım

İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
03 Ağustos 2014 Pazar, 10:58
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
Kabataş’ta gaz pedalı takıldığı iddiasıyla direksiyonu kırınca yoldan çıkarak 16 kişiyi yaralayan otobüsün şoförü Eyüp Er, turist kafilesini ezmemek için direksiyonu kırdığını söyledi.
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
Milliyet gazetesinden Mert İnan'ın haberine göre, kaza yapan otobüsü üreten TEMSA ile otobüsün bağlı olduğu İstanbul Otobüs A.Ş ise kazayla ilgili farklı nedenler ileri sürdü.
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
TEMSA tarafından yapılan açıklamada, İETT yetkilileri, TEMSA ekibi ve Alman fren sistemi üreticisi ZF firması tarafından yapılan ilk incelemelerde aracın fren sistemi ve gaz pedalı fonksiyonlarının tam olarak çalıştığının netleştiği bilgisi verildi.
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
İstanbul Otobüs A.Ş yetkilileri ise kazaya karışan şoför Eyüp Er’in tecrübeli ve sertifa sahibi olduğunu belirtti.
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
Er’in “Duraktan çıkarken fren pedalı taş kesildi. Gaz pedalı da sıkıştı” şeklinde sözler sarf ettiğini dile getiren şirket yetkilileri, yaralanan sürücünün taburcu edildikten sonra emniyette ifadesinin alındığı bilgisini verdiler. Şirket yetkilileri, kazanın ardından kafalarda oluşan soru işaretlerini ise şöyle yanıtladılar:
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
Neden direksiyonu kırdı? Otobüs şoförü Er, Kabataş’taki duraktan tam hareket etmeye hazırlanırken, aracın bir anda hızlanmaya başladığını, o sırada karşıdan karşıya geçen kalabalık turist kafilesi olduğunu, insanları ezmemek için direksiyonu kırdığını ifade etti. ‘Direksiyonu kırmasam çok büyük felaket olabilirdi. Onlarca insan ezilebilirdi’ dediğini de öğrendik.
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
Bilirkişi inceleme yapacak. TEMSA’nın tek taraflı açıklaması yeterli değil. Otobüs şoförü fren pedalının taş kestiğini, gaz pedalının sıkıştığını dile getiriyor.
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
El freniyle duramaz mıydı? Otobüs Meclis-i Mebusan Caddesi’nden süratle gelmiyor. Duraktan tam çıkacağı sırada şoförün kontrolü dışında hareket ediyor. Tüm olay 15 saniye içinde gerçekleşiyor. Otobüs otomatik vites. Direksiyon yanında otomatik vites tuşları bulunuyor. Bu butonlar fren değil, vites sistemidir. Araçta şehirler arası otobüslerde bulunan egzoz fren kolu yok.
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
Taşeron sistemi veya prim uygulaması söz konusu değil. Herhangi bir hatta çalışan otobüsün alacağı ortalama yolcu sayısı ile durakları ve hareket saatleri bellidir.
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
Şoför Er, 2 yıldır İstanbul Otobüs A.Ş’de çalışıyor. İETT’den emekli ve son derece tecrübeli. Milli eğitim Bakanlığı’ndan onaylı psikoteknik ve sürücü sertifikası olmasa İstanbul Otobüs A.Ş’de çalışamaz.
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım
İnsanları ezen otobüsün şoförü: Daha büyük felaketten kurtardım