Gazi’nin sineması!
Cumhuriyet’in kurulmasından 1933’e kadar süreç hayli zor olmuş, genç Türkiye Cumhuriyeti, Atatürk’ün öncü olduğu yeniliklere tanıklık etmiştir. Atatürk’ün hem sinemaya hem de kültürel alanlara ilgisi bu alanlarda da işleri kolaylaştırmıştır.
Gazi, birçok alanda olduğu gibi sinema konusunda da kendi filmini çekebilen bir ülke istemiş, başarılı da olmuştur. Atatürk, halk ile iç içe olarak bunun beraberlik ve iş birliği içinde olmasına da özen göstermiştir.
Ali Özuyar’ın kitabı Gazi’nin Sineması (Yapı Kredi Yayınları) tüm bu bağlamlarda bir dönem portresi çizmektedir.
Cumhuriyet inşa edilirken Gazi’nin sineması!
Cumhuriyet’in kurulmasından 1933’e kadar süreç hayli zor olmuş, genç Türkiye Cumhuriyeti, Atatürk’ün öncü olduğu yeniliklere tanıklık etmiştir. Atatürk’ün hem sinemaya hem de kültürel alanlara ilgisi bu alanlarda da işleri kolaylaştırmıştır.
Gazi, birçok alanda olduğu gibi sinema konusunda da kendi filmini çekebilen bir ülke istemiş, başarılı da olmuştur. Atatürk, halk ile iç içe olarak bunun beraberlik ve iş birliği içinde olmasına da özen göstermiştir.
Ali Özuyar’ın kitabı Gazi’nin Sineması (Yapı Kredi Yayınları) tüm bu bağlamlarda bir dönem portresi çizmektedir.
Gazi’nin Sineması
Cumhuriyet’in kurulmasından 1933’e kadar süreç hayli zor olmuş, genç Türkiye Cumhuriyeti, Atatürk’ün öncü olduğu yeniliklere tanıklık etmiştir. Atatürk’ün hem sinemaya hem de kültürel alanlara ilgisi bu alanlarda da işleri kolaylaştırmıştır.
Gazi, birçok alanda olduğu gibi sinema konusunda da kendi filmini çekebilen bir ülke istemiş, başarılı da olmuştur. Atatürk, halk ile iç içe olarak bunun beraberlik ve iş birliği içinde olmasına da özen göstermiştir.
Ali Özuyar’ın kitabı Gazi’nin Sineması (Yapı Kredi Yayınları) tüm bu bağlamlarda bir dönem portresi çizmektedir.
Cioran’dan ‘Zamana Düşüş’
Emile M. Cioran, Çürümenin Kitabı ile ülkemizde hatırı sayılır bir ilgi gördü. Cioran’ın nihilist değilim ama inançlı da değilim şeklinde bir açıklaması bulunsa da yazdığı metinlerde Tanrı’ya dair göndermelerin olması, bu düşünceden çok da kopamadığının bir göstergesidir. Burada şunu da ekler: “Muhtemelen bir reddediciyim.”
Her şeyin zamanla eskidiği ve tükendiğini de söyleyen Cioran’a göre, yazma sanatı da bir tür dünyevîleştirmedir. Yakın zamanda çıkan ve dokuz bölümden oluşan kitabı Zamana Düşüş, Cioran’ın bakış açısındaki farklılığı - dinamikliğinden bir şey kaybetmeden - hissettirir niteliktedir.
Cioran ile ‘Zamana Düşüş’
Emile M. Cioran, Çürümenin Kitabı ile ülkemizde hatırı sayılır bir ilgi gördü. Cioran’ın nihilist değilim ama inançlı da değilim şeklinde bir açıklaması bulunsa da yazdığı metinlerde Tanrı’ya dair göndermelerin olması, bu düşünceden çok da kopamadığının bir göstergesidir. Burada şunu da ekler: “Muhtemelen bir reddediciyim.” Her şeyin zamanla eskidiği ve tükendiğini de söyleyen Cioran’a göre, yazma sanatı da bir tür dünyevîleştirmedir. Yakın zamanda çıkan ve dokuz bölümden oluşan kitabı Zamana Düşüş, Cioran’ın bakış açısındaki farklılığı - dinamikliğinden bir şey kaybetmeden - hissettirir niteliktedir.
Cioran ile 'Zamana Düşüş'
Emile M. Cioran, Çürümenin Kitabı ile ülkemizde hatırı sayılır bir ilgi gördü. Cioran’ın nihilist değilim ama inançlı da değilim şeklinde bir açıklaması bulunsa da yazdığı metinlerde Tanrı’ya dair göndermelerin olması, bu düşünceden çok da kopamadığının bir göstergesidir. Burada şunu da ekler: “Muhtemelen bir reddediciyim.” Her şeyin zamanla eskidiği ve tükendiğini de söyleyen Cioran’a göre, yazma sanatı da bir tür dünyevîleştirmedir. Yakın zamanda çıkan ve dokuz bölümden oluşan kitabı Zamana Düşüş, Cioran’ın bakış açısındaki farklılığı - dinamikliğinden bir şey kaybetmeden - hissettirir niteliktedir.
“Zamana Düşüş” ya da zamandan düşüş
Emile M. Cioran, Çürümenin Kitabı ile ülkemizde hatırı sayılır bir ilgi gördü. Cioran’ın nihilist değilim ama inançlı da değilim şeklinde bir açıklaması bulunsa da yazdığı metinlerde Tanrı’ya dair göndermelerin olması, bu düşünceden çok da kopamadığının bir göstergesidir. Burada şunu da ekler: “Muhtemelen bir reddediciyim.” Her şeyin zamanla eskidiği ve tükendiğini de söyleyen Cioran’a göre, yazma sanatı da bir tür dünyevîleştirmedir. Yakın zamanda çıkan ve dokuz bölümden oluşan kitabı Zamana Düşüş, Cioran’ın bakış açısındaki farklılığı - dinamikliğinden bir şey kaybetmeden - hissettirir niteliktedir.