Acil sağlık hattında asılsız ihbar sorunu

İstanbul'da "112 Acil Sağlık Hattı"na günde gelen ortalama 80 bin ihbardan 70 bininin asılsız olduğu bildirildi.

Acil sağlık hattında asılsız ihbar sorunu
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 08.09.2010 - 10:22

İstanbul İl Genel Meclisinden yapılan yazılı açıklamada, Meclisin Eylül ayı toplantısında 112 Acil Sağlık Hizmetleri konusundaki Sağlık Komisyonu'nun raporunun değerlendirildiği kaydedildi.

İstanbul 112 Acil Sağlık Hizmetleri biriminde 390 doktor, 480 şoför, 530 yardımcı sağlık personeli olmak üzere 1400 personelin görev yaptığı belirtilen açıklamada, acil sağlık biriminde 22 tam donanımlı ambulans, 5 motorize ekip, 2 hava ambulansı, 1 deniz ambulansı ve 128 adet 112 acil istasyonu ile Anadolu ve Avrupa yakalarında birer tane olmak üzere 2 acil sağlık komuta merkezi bulunduğu anlatıldı.

Açıklamada, 24 saat 15 sağlıkçı telefon operatörü ve 6 danışman doktorun görev yaptığı çağrı merkezinin dakikada 300 çağrıya cevap verdiği belirtilerek, komuta merkezlerine, günlük ortalama 80 bin çağrı ulaştığı, bunların 10-15 binin gerçek vakalar, geriye kalan 65-70 bininin ise asılsız ihbarlardan oluştuğu ifade edildi.

Ambulansların vakaya ortalama 8 dakika 17 saniyede Acil Sağlık Hizmetlerinin İstanbul'da ortalama bin vakaya hizmet ulaştırdığı kaydedilen açıklamada, İl Genel Meclisi Sağlık Komisyonu Başkanı Dr. Sadık Danışman'ın şu görüşlerine yer verildi:

"112 Acil Sağlık Hizmetleri, İstanbul'da hem vakaya ulaşma itibariyle hem personel ve donanım itibariyle, her geçen gün gelişmiş ülkelerin standartlarına ulaşma yolundadır. Ancak, Sağlık Komuta Merkezlerine günde yapılan 80 bin ihbarın 70 bininin asılsız acil sağlık hizmeti bekleyenler açısından hayati önem taşıyan vaktin boşa gitmesine sebep olmaktadır. Bütün vatandaşlarımızı bir gün kendilerinin de acil sağlık hizmetine ihtiyaçları olabileceği düşüncesiyle duyarlı olmaya çağırıyoruz."


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon