Coca-Cola'dan buzlu çay

Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Başkanı Galya Frayman Molinas, global olarak 16 tane perakende değeri 1 milyar doları aşan markaları bulunduğunu belirterek, "Global olarak Fuse Tea'yi de bu markalardan birtanesi haline getirmeyi arzu ediyoruz" dedi.

Coca-Cola'dan buzlu çay
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 22.05.2012 - 10:55

Molinas, Fuse Tea'nin tanıtıldığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, piyasaya sundukları yeni ürünler ve tatlar sayesinde hızlı tüketim ürünü olarak tanımlanan sektörün büyümesinde aktif rol oynadıklarını söyledi. 2009 yılından bu yana büyümelerinin yaklaşık yarısının piyasaya sundukları yeni ürünlerden geldiğini vurgulayan Molinas, ülke olarak bunun meyvelerini uluslararası alanda da net olarak alabildiklerini kaydetti.

Türkiye olarak, Coca-Cola'nın faaliyette bulunduğu 206 ülke içerisinde 9.sırada, büyümeye katkıda ise 5.sırada olduklarını açıklayan Molinas, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"İş hacmimiz 1994 yılından bu yana 7 misli büyüdü. Bugün Türkiye'de gazlı içecek, meyve suyu, maden suyu, su ve çay gibi 8 farklı kategoride faaliyet gösteriyoruz. 2011 yılında çift haneli büyüdük. İnovasyon büyümemizde önemli bir etken. 2009 yılından bu yana yeni ürünlerimiz yaklaşık büyümemizin yarısını getirdi. Bizim için itici güç olarak nitelendirdiğimiz en önemli faktörlerden bir tanesi, tüketiciye seçenek sunmak. Yani içecek ihtiyacının kişiye, ortama, yaşa ve cinsiyete göre farklılık gösterdiğinin bilincinde olarak, her ihtiyaca yönelik ürünler ve ambalajlar sunabilmek. Bu kapsamda dünyada 3 bin 500'den fazla ürünümüz, 500'den fazla da markamız var."

200 milyar dolar ciro hedefi

Coca-Cola şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Muhtar Kent'in 2020 vizyonuna işaret eden Molinas, "Bu kapsamda ciromuzu, önümüzdeki dönemde 2020 perspektifinde ikiye katlamayı ve 200 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bunun için de önümüzdeki dönemi çok iyi okumak gerekiyor. Demografik değişimleri, dönemin dinamiklerini iyi anlamak gerekiyor. Biz de Türkiye'nin bu dinamikte çok güçlü şekilde yarışacağını düşünüyoruz. O nedenle önümüzdeki seneler için adımları şimdiden atıyoruz. Gerek yeni ürünler, gerek diğer inovasyon yaklaşımımızla" diye konuştu.

Molinas, buzlu çaya bakıldığında, son yılların çok dikkat çekici ve potansiyeli yüksek kategorilerden biri olduğunu, Fuse Tea'nin de bu açıdan kendileri için önemli olduğunu söyledi. "Hedefler büyük" diyen Molinas, "Bugün global olarak 16 tane perakende değeri 1 milyar doları aşan markamız var. Global olarak Fuse Tea'yi de bu markalardan birtanesi haline getirmeyi arzu ediyoruz. Dünya genelinde dört kıtada ve 20 ülkede mayıs ayı başı itibariyle lanse ettik. Türkiye'de iki markamız Coca Cola ve Fanta, içecek piyasasında ilk iki sırayı paylaşıyorlar. Hedefimiz, Fuse Tea'yi de bu anlamda bir ana oyuncu haline getirmek" açıklamasında bulundu.
Molinas, bir soru üzerine, Coca Cola'nın Nestle'nin bir ürünü olan buzlu çay Nestea'nin satışına 30 Eylül 2012 tarihine kadar devam edeceğini söyledi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon