DDB&Co. Dünya 3. oldu

Bu yıl 56.'sı gerçekleştirilen Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nde Türk reklamcıların finale kalan 35 çalışmasından 8'i ödül kazandı. Festivalde, "Yılın Reklam Ajansı" sıralamasında DDB&Co. ajansı ise dünya üçüncüsü oldu.

09 Ekim 2009 Cuma, 10:20
Abone Ol google-news

Bu yıl 56.'sı gerçekleştirilen Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nde 11 kategorisinde 22 bin 652 eser arasında, Türk ajansları tarafından gerçekleştirilen 35 çalışma finale kaldı. Bu çalışmalardan 3'ü gümüş, 5'i bronz olmak üzere 8 aslan kazandı.

Festivalde reklam ajanslarının kazandığı ve finale kalan çalışma sayılarına göre belirlenen "Yılın Reklam Ajansı" sıralamasında DDB&Co, ajansı dünya üçüncüsü oldu.

DDB&Co.'nun Cannes Lions 20009'da ödül alan çalışmaları arasında, basın kategorisinde CNN Türk'ün reklam çalışması ve Finansbank'ın hızlı inşaat kredisi, Finansbank'ın Araç sigortası ve Gürsoy Resim Kursu, ayrıca Açık hava kategorisinde Dank'ın ikinci el mobilya mağazası, KTM Spormoto, motosiklet reklam çalışması bulunuyor.

Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nde ödül kazanan reklamcılar ise dün akşam Esma Sultan Yalısı'nda düzenlenen törende ödüllerini Cannes Lions CEO'su Philip Thomas ve Doğan Yayın Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Hanzade Doğan Boyner'in elinden aldı. İstanbul'a gelen ve ödül töreni öncesinde bir konuşma yapan Philip Thomas, geleneksel reklam döneminin artık sona erdiğini, daha proaktif pazarlama kanallarını içeren reklamların ön plana çıktığını söyledi.

 

Cep telefonları iyi bir reklam mecrası olacak

Festivale katılan ülkeleri değerlendiren Thomas,Brezilya, Belçika, Yeni Zelanda gibi ülkelerin daha çok ödül kazanmasını ekonomilerinin iyi olmasına bağladı. Festivale katılım açısından özgür ülkelerin daha fazla reklamda yaratıcı olduğuna işaret eden Thomas, bu nedenele Çin ve Rusya'dan daha az katılım olduğunu belirtti.

Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivaline bu yıl ilk kez mobil kategorisinin de eklendiği bilgisini veren Thomas, teknoloji ile birlikte pazarlama kanallarında da değişiklikler olduğunu, cep telefonlarının iyi bir reklam merci olma yolunda ilerlediğini, mobil kategorisinin yakın gelecekte daha çok gelişeceğini söyledi. Konuşmanın ardından gerçekleştirilen ödül töreninde DDB&Co. Yaratıcı Yönetmeni Karpat Polat'a ödülünü Doğan Yayın Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Hanzade Doğan Boyner verdi.

Basın kategorisindeki başarılı reklamlara ödülleri Doğan Gazetecilik Reklam Grup Başkanı Viki Habif verdi, radyo kategorisindeki ödülleri ise Philip Thomas verdi. Finale kalan 35 ajansa sertifikalarını ise Jefi Medina ve Viki Habif verdi.