Faturalar yurttaşa nefes aldırmıyor

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK), 1 Ağustos-22 Kasım tarihleri arasında gelen şikayetlerin yüzde 48'i GSM hizmetlerinden geldi.

08 Aralık 2012 Cumartesi, 10:38
Abone Ol google-news

Konularına göre yapılan ayrımda en fazla şikayet faturalara ilişkin oldu. En fazla şikayet edilen GSM faturaları yüzde 42 ile toplam şikayet içinde ilk sırada yer aldı.

BTK'nin Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü 2012 Yılı 3. Çeyrek Raporu'ndan yaptığı derlemeye göre, 1 Ağustos-22 Kasım tarihleri arasında kuruma 13 bin 50 şikayet yapıldı. Bu şikayetlerden 1.080'i işleme konuldu ancak henüz sonuçlanmadı. 11 bin 4'ü cevaplanırken, 45'i başka kurumlara yönlendirildi, 829'u ise reddedildi.

Toplam şikayetlerin sektör bazında dağılımına bakıldığında, en fazla şikayet yüzde 48 ile GSM hizmetleriyle ilgili oldu. Şikayetlerin yüzde 36'sı internet, yüzde 9'u uydu platform, yüzde 6'sı sabit telefon, yüzde 1'i ise Kablo TV hizmetleriyle ilgili gerçekleşti.

Tüketici şikayetlerinin sektör bazında dağılımı 1 Ağustos-22 Kasım 2012 Şikayetlerin sektör bazında dağılımı(Yüzde) GSM 48 İnternet 36 Uydu Platform 9 Sabit Telefon 6 Kablo TV 1

Konusuna göre şikayetlerin dağılımında ise, en fazla şikayet fatura konusunda geldi. Sektörler bazında alınan şikayetler içinde en fazla yer tutan şikayet konusu yüzde 42 ile GSM faturaları, yüzde 30 ile uydu platformda fesih/geçici durdurma, yüzde 25 ile Kablo TV faturaları, yüzde 20 ile internet faturaları, yüzde 17 ile de sabit telefon faturalarından şikayet edildi.

Tüketici Şikayetlerinin Konusu İtibariyle Dağılımı 1 Ağustos-22 Kasım 2012 En fazla şikayet konunun sektördeki şikayet içindeki payı GSM Faturalar-Yüzde 42 İnternet Faturalar-Yüzde 20 Uydu platform Fesih/Geçici durdurma-Yüzde 30 Sabit Telefon Faturalar-Yüzde-17 Kablo TV Faturalar-Yüzde-25