Feribot faciasında anne kusurlu bulundu

Ece Su davasının bilirkişi raporuna göre anne yüzde 45, kaptan yüzde 30 tali kusurlu

30 Ocak 2015 Cuma, 21:40
Abone Ol google-news

Sirkeci’de 15 Mart 2014’te arabalı vapura binerken geminin hareket etmesi sonucu denize düşen araçta yaşamını yitiren Ece Su Yılmaz (5) ile anneannesi Şaziye Güleren’in (61) ölümüne ilişkin davada mahkemenin isteği üzerine bilirkişi raporu hazırlandı. Raporda, “kaza önleyici” zorunlu beş hareketi yapmadığı ve tecrübeli bir araç kullanıcısı olmadığıiçin aracı kullanan anne Ebru Güleren Yılmaz’ın yüzde 45 oranında tali kusurlu olduğu belirtildi.

İstanbul 16. Ağır Ceza Mahkemesi’nde dün görülen duruşmaya sanıklar kaptan Erkan Atalay İm, çımacı Levent Dönmez ve usta gemici Özay Yaşar ile avukatları hazır bulunurken aile şikâyetinden vazgeçtiği için duruşmaya katılmadı. Mahkeme başkanı, olaya ilişkin bilirkişi raporunun dosyaya girdiğini belirtti. Olaya ilişkin raporun sonuç bölümünde, gemi kaptanı Erkan Atalay İm’in yüzde 30 oranında tali kusurlu olduğu belirtildi.

 

Yoğun ve tempolu çalışma

Raporda, gemi adamları açısından, devamlı şekilde yoğun ve tempolu bir çalışma ortamı içinde bulunulduğunun altı çizildi. Harem- Sirkeci hattında çalışan feribotlarda personelin hepsinin sabah erken saatlerden geç saatlere kadar dinlenmeksizin çalıştığı vurgulanarak, bu “yoğun tempolu çalışmanın”, hayatın olağan akışı içinde, zihin sağlığı açısından olumsuz koşullar yaratabileceği bu
yüzden olumsuz çalışma koşullarının da yüzde 10 oranında tali kusurlu olduğu aktarıldı.

Liman yükleme sahasında, yüklemeyi aniden durdurabilecek, geminin kalkmasını engelleyecek bir sistemin olmadığı belirtildi. Bu sistemin Pendik-Yalova hattında bulunduğu fakat kazanın olduğu iskelede olmadığı anlatıldı. Yükleme prosedüründeki hataların, arabaları gemilere sevk eden personel ve şirket uygulamalarındaki hatalardan dolayı işletici kuruluşun yüzde 10 oranında tali kusurlu olduğu kaydedildi. Olayın oluşumunda sürücü tarafından yapılması gereken, kazayı önleyecek zorunlu hareketlerin yapılmasının ya da yapılmamasının, sürücüde o anlık oluşan dikkat zafiyetinden kaynaklanabileceği belirtilerek, sürücünün dikkatini dağıtan araç içi ortamın yüzde 5 oranında tali kusurlu olduğu, olayda başkaca kusurlu bulunmadığı görüşü bildirildi.