Gürbüz D. Ekşioğlu, yağlıboya eserleriyle Galeri Işık'ta

Güzel sanatların farklı dallarında aynı mükemmellikte ilerleyen, yeni ürünler veren Gürbüz Doğan Ekşioğlu'nun yağlıboya eserlerinden oluşan 14. kişisel sergisi "Bitmeyen Öykü" önceki gün FMV Galeri Işık Teşvikiye'de açıldı.

Gürbüz D. Ekşioğlu, yağlıboya eserleriyle Galeri Işık'ta
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 18.03.2011 - 11:56

Felsefe, siyaset ve şiir üzerine düşüncelerini polemikçi bir üslupla harmanlayarak çalışmalarına sosyo-politik eleştiri ve mizah unsurunu taşıyan Ekşioğlu, yeni sergisinde önceki resimlerinde kullandığı kağıt üzerine rapidograf ve airbrush tekniğinden farklı olarak, orta büyüklükteki yağlı boya resimlerini sanatseverlerle buluşturuyor. Tablolardaki mizah sıcak renkler, duru bir ışıkla yüreğinize işliyor. Biçimdeki netlik ve yalınlıkla bütünleşen, bilmek isteyen herkese dokunan bu unutulmaz içerikteki tablolara verilen isimler de özenle seçilmiş; “Ay Yükselirken”, “Umuda Bakış”, “Kız Çocuğunun Rüyası”, “Kuruyan Gözyaşları” ve diğerleri… Sergide resim ana dalında yükselen grafik sanatı ve karikatürün eklektik olmayan bütünlüklü yaratısını görüyor, usta sanatçıyı saygıyla selamlıyorsunuz.

Galeri küratörü Müzeyyen Sanal’ın da katkılarıyla ışığı ve gerçeği bir arada yakalayan tabloların ard arda izleyiciyi yakalayıp içine çektiği bu sıra dışı sergi, 9 Nisan 2011 Cumartesi gününe kadar Galeri Işık Teşvikiye’de ziyaret edilebilir.
 

Gürbüz Doğan Ekşioğlu

Uluslararası üne sahip Türk karikatür ve grafik sanatçısı Gürbüz Doğan Ekşioğlu (eserlerinde kullandığı imzası ile Gürbüz) 1954 yılında Ordu/Mesudiye'de doğdu. Mesleki öğrenimini İstanbul Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde gören sanatçı, bugün Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü’nde Yardımcı Doçent Doktor olarak ders veriyor.

1977 yılından beri karikatür çalışmaları yapan Ekşioğlu, 44 adet ulusal, 27 adet uluslararası olmak üzere toplam 71 ödül kazandı. Türkiye'de ve yurtdışında pek çok karma serginin yanı sıra, biri New York'ta olmak üzere 20’nin üzeride kişisel sergi açtı. 1925 yılından bu yana haftalık yayınlanan The New Yorker dergisinde altı, Forbes dergisinde bir kez kapak calışmalrı yayımlanan sanatçının ayrıca, New York Times Gazetesi Op-Ed sayfası ve Book Review ekinde ve The Atlantic Moundly Dergisi’nde çalışmaları yayımlandı.

11 Eylül yıldönümü baskısında New Yorker kapağında yayınlanan karikatürü ile hafızalarda yer edinen özel bir başarı kazandı.

 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler