Hafriyat alanı İstanbul'un 7 ilçesinden daha büyük, ölüm sayısı 25

Kuzey Ormanları Savunması ve İBB CHP Grup Meclis Üyeleri, İstanbul'daki hafriyat alanları ve hafriyat kamyonlarına ilişkin bir rapor yayımladı. Rapora göre, İstanbul'daki hafriyat alanı İstanbul'un 7 ilçesinden daha büyük.

Hafriyat alanı İstanbul'un 7 ilçesinden daha büyük, ölüm sayısı 25
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 10.08.2017 - 09:17

Kuzey Ormanları Savunması'ndan Ayşe Yıkıcı, hafriyat kamyonları ve hafriyat alanları için, "Bütün bunlar İstanbul için daha fazla ölüm" yorumunda bulunurken, İBB CHP Meclis Üyesi Tarık Balyalı ise, "Bütün bunlar ölümleri, kazaları artırırken özellikle İstanbul'un Kuzey'inde yaşayan insanların rahatsızlığında çok ciddi ölçüde artış gösterecek" dedi.

Kuzey Ormanları Savunması ve İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin CHP Grubu İstanbul’daki hafriyat kamyonları ve hafriyat alanlarına ilişkin bir araştırma yaptı. Araştırmaya göre, 2013 – 2017 yılları arasında İstanbul’da ilan edilen hafriyat alanı 15,8 kilometre. Bu alan ise İstanbul’daki Güngören, Beyoğlu, Bayrampaşa gibi ilçelerin yüz ölçümünden daha büyük. İstanbul’daki en yoğun hafriyat alanı ise Eyüp.

Kuzey Ormanları Savunması’ndan Ayşe Yıkıcı, “İstanbul’da hafriyat alanları ve hafriyat kamyonları bu şekilde devam ederse İstanbul’u ölüm bekliyor” derken İstanbul Büyükşehir Belediyesi CHP Meclis Üyesi ve Basın Sözcüsü Tarık Balyalı ise, CHP olarak İBB’ye 2016 – 2017 yılları arasında verdikleri hiçbir soru önergesine yanıt alamadıklarını söylüyor: “Hafriyat alanları İstanbul’u cehenneme çevirmiş durumda. Bir an önce bu konunun İBB tarafından çözüme kavuşturulması gerekiyor” dedi.

‘İSTANBUL’U DAHA FAZLA ÖLÜM BEKLİYOR…’
İstanbul’da devam eden kentsel dönüşümle birlikte hafriyat kamyonları ve hafriyat alanları giderek artıyor. Kuzey Ormanları Savunması’ndan Ayşe Yıkıcı, hafriyat alanlarının ve hafriyat kamyonlarının artması durumunda İstanbul’daki ölümlerin artacağını belirterek şöyle konuştu: “Şu an yaşadığımız durum da bunu gösteriyor. Fakat bunun devam etmesi durumunda bu yaşanan olumsuzlukların kat kat artacağını söylemek gerekir. Kuzey Ormanları tahrip edilmeye devam edilirse, kent içindeki inşaat alanları bu kadar plansız bir şekilde artırılıp ve buna bağlı hafriyat sektörü bu şekilde geliştirilirse insanların yaşam alanları gittikçe içerisinden çıkılmaz bir hal alacaktır. Bütün bu durumlar birbirleriyle bağlantılı şeylerdir. Örneğin, su kaynaklarının tüketilmesiyle farklı farklı durumlar ortaya çıkmaya devam edecek. Bütün bunlar İstanbul için daha fazla ölüm demek.”

‘HAFRİYAT ALANLARI İSTANBUL’U CEHENNEME DÖNÜŞTÜRDÜ’
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin CHP Grubu ise İBB’ye hafriyat kamyonları ve ilan edilen hafriyat alanlarına ilişkin verdikleri soru önergelerine cevap alamadıklarını söylüyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi CHP Meclis Üyesi ve Basın Sözcüsü Tarık Balyalı, hafriyat kamyonları ve hafriyat alanlarıyla ilgili şu yorumda bulunuyor: “Hafriyat alanları İstanbul’u cehenneme çevirmiş durumda. Sürecin böyle devam etmesi durumunda bu ölümlerin, kazaların ve özellikle İstanbul’un Kuzey’inde yaşayan insanların rahatsızlığında çok ciddi ölçüde artış gösterecek. Çünkü ortada çok ciddi bir denetimsizlik var. Eğer denetim varsa da kimseyle paylaşılmıyor. Bir an önce bu konulara hem cevap verilmesi hem de bu meselenin artık İBB tarafından bir düzene kavuşturulmasını düşünüyoruz. Varolan hiçbir düzenleme bugünkü kaosu engellemiyor.”

BİR YILDA 25 ÖLÜM…
Kuzey Ormanları Savunması ve İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin paylaştığı bilgilere göre, İstanbul içindeki projelerde, on bine yakın hafriyat kamyonu ve beton mikseri çalıştırılıyor. Yine araştırmaya göre, hafriyat kamyonlarının son 1 yıl içerisinde yaşları 5 ile 85 arasında değişen 25 insanın hayatını kaybetmesine neden oldu. Ayrıca İBB CHP Grubu tarafından paylaşılan bilgiler de İstanbul’daki 2013 ve 2017 yıllarındaki hafriyat alanı 15,8 km. Bu alan İstanbul’un 7 ilçesinin yüz ölçümünden daha büyük. İBB Meclisinden kabul edilen hafriyat alanlarının ilçeler bazında dağılımı ise şöyle:

Eyüp ilçe
Hazırlanan raporda hafriyat alanlarının yüz ölçümlerinin İstanbul’un 7 ilçesinden daha büyük olduğu belirtilirken şöyle devam edildi: “Başka bir bakış açısıyla konuyu değerlendirecek olursak, oluşturulan hafriyat alanları yüz ölçümü olarak, İstanbul’un 7 ilçesinden yani Güngören, Beyoğlu, Bayrampaşa, Adalar, Zeytinburnu, Gazi Osman Paşa, Kağıthane ilçelerinden daha büyüktür. Hatta 2013 yılından bu yana İBB Meclisinde tahsisi yapılan hafriyat alanları Güngören ilçemizin 2 katı büyüklüğündedir. İstanbul’da en yoğun hafriyat alanı bulunan ilçemiz Eyüp’tür. Eyüp ilçemizde İBB Meclisinden 6 milyon 262 bin metrekare hafriyat alanı tahsisi yapılmıştır. Elimizde ki verilere göre Eyüp’den sonra, Şile ve Arnavutköy hafriyat alanlarının en yoğun olduğu ilçeler olarak ortaya çıkıyor.”
İBB Meclisi’nden tahsis edilen hafriyat alanları:


İBB SON İKİ YILDAKİ SORULARA YANIT VERMEDİ
İBB Meclis Üyeleri olarak 2016 ve 2017 yıllarında hafriyat kamyonlarının yol açtığı sorunlar ve alınması gerekli önlemlerle ilgili 7 farklı soru önergesi verildi. Ancak verilen sorularla ilgili İBB’den henüz bir yanıt alınmış değil. CHP’li meclis üyelerinin İBB’ye verdiği sorular ise şu şekilde:

– Kaçak hafriyatla ilgili hangi cezalar uygulanmaktadır?

– Kaçak hafriyatla ilgili bugüne kadar ne kadar ceza kesilmiştir?

– Kaçak hafriyatla ilgili başlatılan yasal işlem var mıdır?

– Hafriyat Kamyonlarının yol açtığı kazalarla ilgili alınan tedbirler var mıdır?

– Hafriyat kamyonlarının sürat ve tonaj limitlerine uyup uymadıklarını kim denetlemektedir?

– Hafriyat kamyonları kaynaklı kazalarda oluşan kamu zararları hangi kurum tarafından karşılanmaktadır?

– Hafriyat kamyonlarının şoförleri denetlenmekte midir?

Kuzey Ormanları Savunması ve İBB’nin CHP Meclis Grubu’nun hafriyat kamyonları ve hafriyat alanlarına ilişkin sundukları çözüm önerileri şöyle:,

– Rüşvet veren şirket yetkilileri başta olmak üzere tüm sorumlular yargılanmalıdır

– Sorunun ana kaynaklarından biri olan ve şoförleri potansiyel katil haline getiren sefer başına ücretlendirme sistemine son verilmelidir. Günlük toplam hafriyat tonajının sınırlandırılmasına dayalı olarak yeniden planlanmalıdır

– Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yönetmelikler halk sağlığı ve can güvenliği gözetilerek yeniden düzenlenmelidir. Çevre kirliliğinin önlemesine yönelik önlemlerin sürekli kontrolü sağlanmalıdır

– İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin hazırlamakla yükümlü olduğu “hafriyat toprağı, inşaat/yıkıntı atıkları ile doğal afet atıklarının toplanması, geçici biriktirilmesi, taşınması, geri kazanılması ve bertarafı ile ilgili yönetim planı” kamuya açık olarak yayınlanmalıdır

– Kamyonların üzerine branda örtülmesi gibi basit önlemlerin dahi alınmadığı ortada iken mevcut yönetmelik ve kurallara uyulmasının etkin denetimi sağlanmalıdır.

– Kamyonların yasak olan güzergâhlarda ve saatlerde çalışması engellenmelidir. 2007 yılında alınan UKOME kararı ile “Araç Takip Sistemi”nin zorunlu hale getirilmesine karar verilmiş olmasına karşın bir halen bir takip sistemi kurulmamıştır. Etkin denetimin sağlanabilmesi için Elektronik Araç Takip Sistemi kurulmalıdır

– İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından, kamu yararına olan acil iş ve proje kapsamında 24 saat izin verilen projelerin listesi kamuoyu ile paylaşılmalıdır. Kamu denetiminin sağlanabilmesi için UKOME kararları ile belirlenen güzergâhlar ile yasaklanan güzergâhlara ilişkin haritalar kamuoyuyla paylaşılmalı, yollara uyarıcı tabelalar koyulmalıdır

– Yaşlı, engelli ve çocukların bulunduğu kent içi yollarda, görüş açısı kısıtlı ağır tonajlı araçların kontrolsüz hareketleri kazaların ana sebebidir. Sokaklara ağır tonajlı araçların girmesi kesinlikle yasaklanmalıdır. Kent içi yollarda araçların şantiye giriş ve çıkışlarında kontrol sağlanmalı ve yaya ile karşılaşması muhtemel güzergah boyunca eskort eşliğinde hareket etmeleri sağlanmalıdır.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler