'İyi öğretmen her şeyden önemli'
ABD’deki Carnegie Mellon Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. John Stamper, dünya çapında yoksul çocukların teknolojiye erişiminin iyi öğretmenler tarafından eğitilmelerinden daha kolay olduğunu söyledi. Dr. Stamper, “Hâlâ iyi öğretmenin her şeyden daha önemli olduğu bir noktadayız. Öğretmenin eğitimdeki vazgeçilmez rolü en az 50 yıl daha devam edecek” dedi.
DİJİTALLEŞME...
Türkiye Özel Okullar Derneği’nin Antalya’da düzenlediği Eğitimde Yeni Akımlar başlıklı eğitim sempozyumunda konuşmak üzere Türkiye’ye gelen Dr. Stamper ile eğitimde dijitalleşme, çocukların teknolojiye erişimi ve yapay zekânın eğitimde kullanılma alanları gibi konular üzerine konuştuk.
Yoksul çocukların teknoloji kullanmaya mecbur bırakılacağına dikkat çeken Dr. Stamper şunları söyledi:
“Yoksul çocuklar teknoloji kullanmaya zorlanacak, çünkü teknoloji ucuzluyor, ABD’de herkesin tableti var ama kaliteli içeriğe sahip olmak zor, çünkü pahalı. Düşük bütçesi olan okulların kaliteli eğitim içeriğine ulaşması kolay değil. İyi öğretmenlere zengin çocukların erişimi daha kolay. İyi öğretmenin her şeyden önemli olduğu bir noktadayız hâlâ ve iyi öğretmene erişim teknolojiye erişimden çok daha zor. Ben kendi çocuklarım için iyi öğretmeni teknolojiye tercih ederim.”
Figen Atalay’ın sorularını yanıtlayan Stamper, “Kendi çocuklarım için iyi öğretmeni teknolojiye tercih ederim” dedi.
EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂ
Yapay zekânın eğitimde kullanılmasıyla öğrenciler için kişiselleştirilmiş eğitim imkânları sağlanacağını ve verilen desteğin daha kişiye özel olacağını vurgulayan Dr. Stamper, “Çünkü elimizde çok veri var ve bunların doğru analizleriyle eğitim daha kişisel olacak. Yani elimizdeki verilerle bir çocuğun durumunu daha iyi değerlendirip buna göre yönlendirme yapıyoruz. Geçmişte bunlar birkaç uzmanın kararıyla yapılıyordu, şimdi yapay zekâyla daha verimli ve daha gerçeğe dayalı oluyor, ama tabii kişisel veri söz konusu olunca mahremiyet sorunu da var. Büyük bir fırsat ama riskleri de var. Verilerin doğru ve tarafsız kullanıldığından, yanlış bir şey yapılmadığından emin olunması lazım” diye konuştu.
YAVAŞ AMA...
Yapay zekânın okullarda uygulanmasına yönelik gelişmelerin çok yavaş olduğunu ama çok da fırsat bulunduğunu söyleyen Dr. John Stamper, ABD’de bazı eyaletlerde evde eğitim uygulamasının arttığını anlattı.
Yapay zekânın öğretmenin yerini almayacağını, ona destek olacağını vurgulayan Dr. Stamper, “Ama öğretmenin rolü değişiyor. Öğretmenin işlevi, sınıfta geleneksel biçimde ders anlatmasından ziyade iletişime daha çok önem vermesine doğru evriliyor” dedi.
2 YAŞINDAN ÖNCE OLMAZ
Çocukların 2 yaşından önce teknolojiyle tanışmaması gerektiğine dikkat çeken Dr. Stamper, bu konuda şunları söyledi:
“Etkili öğrenme başladıktan itibaren teknoloji çocukların hayatına girebilir ama hiçbir noktada diğer insanlarla iletişimin yerini almamalı. Silikon Vadisi CEO’ları çocuklarını teknoloji olmayan okullara yolluyor ama muhtemelen onlar teknolojiyi evde kullanıyor. Teknolojiyi geliştirmemiz ve öğretmene destek olarak kullanmamız lazım. Teknoloji iyi bir araç olabilmeli. Bizim üniversitede açık öğrenme sistemleri var, yüzlerce ders geliştirildi. Bütün hocalar yapay zekâ desteğiyle bir konuyu öğrenciye en iyi nasıl anlatacağını belirliyor, öğrenme hedeflerini belirliyor ve öğrenci daha kolay öğreniyor.”
En Çok Okunan Haberler
- Korgeneral Pekin'den çarpıcı yorum
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- Komutanları olumsuz görüş vermedi, görevlerinden oldu
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Restoranlarda 'harcama limiti' uygulaması başladı
- Milletvekilleri Genel Kurulu terk etti!
- Erdoğan'dan Suriyeliler açıklaması
- 'Bıyık altından gülüyorsunuz'