Marka 2009 ödülü İstanbul'a

Marka Konferansı 2009 kapsamında verilen Marka Ödülü, bu yıl ''İstanbul''a verildi.

Marka 2009 ödülü İstanbul'a
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 17.12.2009 - 14:48

Ana sponsor ile birlikte toplam 28 firma, 14 basın kuruluşu sponsorluğu, 36 firmanın katkısıyla gerçekleştirilen ve 6'sı sponsor firmaların temsilcisi olmak üzere toplam 13 konuşmacının yer aldığı Marka Konferansı, katılımcıların yoğun ilgisiyle başladı.

Bu yıl 10'uncusu gerçekleştirilen konferansta, her yıl tek bir markaya verilen ''Marka Ödülü'', başka markalara ilham vermesi, uzun zamandır kitleleri etkilemesi dolayısıyla ''İstanbul''a verildi.

Düzenlenen ödül töreninde, Sertab Erener, Cenk Serdar, Ali Taran, İclal Aydın, Berna Erbilek gibi, önceki yıllarda konferansın konuşmacısı olan isimler, İstanbul'a ilişkin kısa sunumlar yaptı.

''Grafik tasarımın rock starı'' olarak tanımlanan grafik tasarımcı Stefan Sagmeister, ''Tasarım ve Mutluluk'' başlıklı konuşmasında, tasarım ve müziği hayatta en fazla zevk aldığı konular olarak sıralarken, insanların idealine, en iyiye ulaşsa dahi bu durumu bir süre sonra kanıksadığını ve durumun sıradanlaştığını söyledi.

Sagmeister, 7 yılda bir yıl işini kapatarak, o güne kadar vakit ayırmadığı şeylerle ilgilendiğini anlatırken, ''İş hayatına bir yıl ara vermek kendimi geliştirmemi sağlıyor. Kısa molalar verdiğinizde, iş hayatınızda daha verimli çalışıyorsunuz'' diye konuştu.

Pascal'ın, ''yapılan her şeyin esas amacı mutlu olmak'' sözüne atıfta bulunan Sagmeister, yaptığı listeye göre mutluluğunun yarıdan fazlasının dizaynla ilgili olduğunu ifade etti.

Sagmeister, mutluluğun görselleştirilmesinin çok fazla yapıldığına ve reklamcıların sürekli ''mutlu çiftler'' gösterdiğine değinerek, ''Mutlu çiftler artık çok anlamsız. Mutlu bir çifti gördüğümüzde yanlarına iliştirilmiş bir ürün oluyor. Reklamcılar hala neden bunu kullanıyor anlamıyorum'' dedi.

''Kadınları iyi dinleyin"

Kırmızı tabanlı ayakkabıların yaratıcısı Christian Louboutin de, sunumunda, hedefinin moda imparatorluğu kurmak olmadığını ve hala böyle bir hayali bulunmadığını söyledi.
İlk günden beri tek önceliği ve gerçek tutkusunun, kaliteli, güzel ve arzulanan ayakkabılar tasarlamak olduğunu belirten Louboutin, ''Ayakkabılarımı giyen kadınları her zaman dinledim ve bu çok işe yaradı. Hatta şunu söyleyebilirim; kadınları iyi dinleyin'' diye konuştu.

Uluslararası reklam ağlarından JWT'nin Global Stratejik Planlama Başkanı Guy Murphy ve Elidor'un Global Başkan Yardımcısı Dean Aragon ise izleyicilerle ''Marka Deneyiminde Yeni Bir Dönem'' başlığı altında topladıkları ilginç marka öykülerini paylaştı.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler