"Öğretmenler sosyal ilişkilerde dalgalanma yaşıyor"

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Adnan Gümüş, işsiz veya güvencesiz işlerde çalışan öğretmenlerin yaşadıkları sorunların, ''sosyal ilişkilerinde ve ruh sağlıklarında dağılmalara neden olduğunu'' söyledi.

Abone Ol google-news
Yayınlanma: 03.12.2009 - 09:57

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Adnan Gümüş yaptığı açıklamada, araştırma görevlisi İhsan Çetin'in koordinasyonunda öğrencilerinin 2007-2008 yıllarında 284 eğitim fakültesi mezunu ile yaptığı araştırmanın, işsizliğin sosyal ilişkiler üzerindeki etkisi ortaya koyduğunu söyledi.

Araştırmaya katılanlardan 39'unun kadrolu, 15'inin sözleşmeli öğretmen olarak görev yaptığını belirten Prof. Dr. Gümüş, 70'inin dershanede, 8'inin kolejde, 29'unun ücretli, 18'inin özel serbest, 16'sının bir dönem kamuda ve 8'inin dershane, 8'inin başka mesleklerde çalıştığını, 45'inin işsiz olduğunu, 28'inin ise artık umudu kalmadığı için ''iş aramadığını'' beyan ettiğini kaydetti.

Prof. Dr. Gümüş, işsiz öğretmenlerin yüzde 39,5'nun babayla yüzde 43,1'inin anneyle kavgalı ve olumsuz tartışma durumu yaşadığını bildirerek, ''Bu oranın iş aramayan öğretmenler arasında babayla yüzde 22,3, anneyle yüzde 22,2 seviyesinde olduğu ortaya çıktı'' dedi.

Ücretli çalışan öğretmenlerin yüzde 26,9'unun babayla yüzde 29,6'sının anneyle tartıştığını ifade eden Prof. Dr. Gümüş, ''Bu oran, özel serbest öğretmenler arasında babayla yüzde 31,2, anneyle yüzde 41,2, dershane öğretmenlerinde babayla yüzde 27, anneyle yüzde 32,8, sözleşmeli öğretmenlerde babayla yüzde 30,7, anneyle yüzde 23,1 civarında'' diye konuştu.

 

"Ruh sağlıkları bozuluyor"

Prof. Dr. Gümüş, araştırmanın, işsiz öğretmenlerde anne-babayla kavga etme ve olumsuz tartışmalar yaşamasının diğerlerine göre daha fazla olduğunu gözler önüne serdiğini belirterek, şöyle devam etti:
''İşsiz veya güvencesiz işlerde çalışan öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar giderek daha da artıyor. Bu zaman kullanımında sıkıntı yaşanmasının yanında sosyal ilişkilerde ve ruh sağlıklarında dağılmalara neden oluyor.
İşsiz öğretmenler, özel yaşamlarını kurmakta büyük sıkıntıya düşüyorlar. Ümit ve beklentileri azaldıkça, verimli olma ve iş yapma motifleri de düşüyor. İşsiz kalmak, öğretmenlerin ruh sağlığını bozuyor, çevreleriyle iletişimlerini olumsuz yönde etkiliyor.
İnsan olmanın en önemli boyutlarından birinin sosyallik olduğu düşünülürse bu açıdan saygınlık görmemeleri özgüvenlerinin düşmesine yol açacak, bu durum diğer toplumsal ilişkilere ve dayanışmalara da olumsuz şekilde yansıyacaktır. Öğretmenlerin işsizliği sadece bu kesimin değil herkesin ortak sorunudur.''


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler