Ramazan bayramı için hazırlık... Çikolata ve şekerleme nasıl saklanmalı?

Türkiye’de şekerleme tüketimi Ramazan ve Kurban bayramlarında yaklaşık 6 kat artış gösteriyor. Firmalar Ramazan Bayramı'na hazırlanırken Ülker Pazarlama Bölge lideri Aslı Özen Turhan, çikolata ve şekerlemenin nasıl saklanacağına dair bilgi verdi.

30 Mayıs 2019 Perşembe, 12:08
Abone Ol google-news

2018 yılında toplam bayramlık çikolatalı pazarı 360 milyon TL, bayramlık şekerleme pazarı ise 411 milyon TL’ye ulaştı. Ülker Pazarlama Bölge lideri Aslı Özen Turhan, yaptığı açıklamada “Bayram tüketiciler için olduğu kadar bizim için de önemli bir dönem. Üretim, pazarlama, satış teşkilatı başta olmak üzere her birimimiz üzerine düşen sorumlulukla çalışırken, marketlerdeki tanıtım faaliyetleri için de 6.500 kişilik ilave istihdam sağlıyoruz” dedi. Ülker’in 2018 yılında da hediyelik ve ikramlık çikolatada pazar payının üçte birini aldığını belirten Turhan, 2018 yılında 556 milyon adede yakın bayram çikolatası tüketildiğini, bunun da Türkiye nüfusunun yaklaşık 7 katına denk geldiğini söyledi.

47 farklı çeşitle raflardaki yerlerini alacaklarını belirten Turhan, şu bilgileri verdi: “Son 10 yılın tüketim trendine bakıldığında hediyelik çikolata tercihinin iki katına çıktığını gözlemliyoruz. Yükselen trendle beraber hediyelik çikolata pazarı 2018 yılında yüzde 22 büyüdü. Şekerlemenin en fazla tüketildiği bölgen yüzde 40’la Doğu ve Güneydoğu Anadolu. Yüzde 19’la İç Anadolu ve Marmara Bölgesi bunu takip ediyor. Bayram ziyaretlerinde paketli çikolatalar hediye olarak götürülürken, dökme çikolata evde tüketiliyor. Tüm bölgelerde fındıklı ve dolgulu çeşitler tercih ediliyor. Tüketimleri bölgelere göre ayırdığımızda yüzde 32’yle Marmara ilk sırada yer alıyor. Yüzde 25’le İç Anadolu, yüzde 15’la Doğu ve Güneydoğu Anadolu sırasıyla geliyor.”

NASIL SAKLANMALI?

Turhan çikolata ve şekerleme alırken ve saklama koşulları açısından tüketicilerin dikkat etmesi gereken noktalar hakkında şu bilgileri verdi: “Çikolata ve şekerlemenin üretim aşamasında izlenen yöntemler büyük önem taşıyor. Tüketicilerin saklama koşulları da ürünlerin lezzeti söz konusu olduğunda bir o kadar önemli hale geliyor. İkramlık şekerlemenin 30 derecenin altında, oda şartlarında, güneş görmeyen serin ortamda saklanması gerekiyor. Çikolata ambalajı ürünün nefasetini koruması ve yeme deneyimi açısından önemli bir unsur. Ambalaj ürünü çok iyi kapatmalı ve sarmalı, hava ve ışığa maruz kalmasını engellemeli. Çikolatanın yüzeyinin parlak ve pürüzsüz olması, ağızda kolayca erimesi önemli. Çikolatada bulunan kakao yağı çok özel ve hassas kristal bir yapıya sahip, bu yüzden 18-22 C de serin bir ortamda saklanması yeterli. Buzdolabında muhafaza edilmemelidir."