Renault'daki casusluk skandalı
Fransız otomobil üreticisi Renault'nun Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdürü Patrick Pelata, şirketin uluslararası organize bir şebekenin kurbanı olduğunu söyledi.
Pelata, Fransa'da yayımlanan le Monde gazetesine yaptığı açıklamada, sanayi casusluğu olayında çok büyük bir teknolojik sırrın söz konusu olmadığını belirterek, ''Yabancıların çıkarına hizmet etmesi için ekonomik, stratejik ve teknolojik bilgilerin toplandığı organize bir sistemle karşı karşıya olduğumuz sonucuna vardık. Profesyonel bir iş söz konusu. Renault, uluslararası organize bir şebekenin kurbanı'' dedi.
Teknik ekipleriyle birlikte durum saptaması yaptıklarına işaret eden Pelata, ''Bazı şeyler açık; innovasyon noktasında stratejik hiç bir teknolojik bilgi şirketin dışına sızamadı. Ancak araçların tasarımı, maliyeti ve ekonomik model araçların (elektrikli) programları konusunda bilgilerin sızdırılmış olabileceğini düşünüyoruz. Ciddi bir durum ama zarar, teknoloji odaklıda olabilecek kadar değil'' diye konuştu.
Pelata, sorunun şirketin elektrikli araç geliştirme programında hiç bir şeyi değiştirmeyeceğini vurguladı.
Olayın geçmişi
Fransa'da yayımlanan le Figaro dün yayımladığı haberde, şirketin, olayın Çin'le bağlantılı olabileceğinden şüphelendiğini yazmış, Fransız gizli servisinin konuyla ilgili araştırmalar yaptığını belirtmişti.
Geçen yıl ağustos ayında şirketin Uyum Komitesine gönderilen bir ''etik uyarıdan'' sonra Renault içindeki sanayi casusluğu iddialarıyla ilgili soruşturma başlatılmış, geçen pazartesi günü de elektrikli otomobillerle ilgili teknolojik sırları dışarıya sızdırdığından şüphelenilen üç yönetici görevden uzaklaştırılmıştı.
Renault, sanayi casusluğunun şirketin stratejik varlıklarını tehdit ettiğini açıklamış ve birkaç ay süren soruşturmanın, bu üç çalışanın davranışının Renault'nun etik kurallarına karşı olduğunu, bilinçli olarak ve kasten şirketin varlıklarını tehlikeye attığını gösteren bir dizi unsurun belirlenmesine fırsat verdiğini belirtmişti.
Fransız devletinin yüzde 15 hissesine sahip olduğu Renault, Japon ortağı Nissan ile beraber 4 milyar dolar tutarında yatırım yaptığı elektrikli araç programının tehlikeye girmesinden endişeleniyor. Her iki şirketin gelecek iki yılda yeni elektrikli otomobillerini piyasaya sürmesi bekleniyor.
Her iki şirket de elektrikli otomobillerin, araçların karbon salımı açısından uzun vadede en iyi çözüm olduğunu düşünüyor.
Buna karşın dünyanın en büyük iki otomotiv şirketi ABD'li General Motors ve Japon Toyota ise hem elektrikli, hem de benzinli motora sahip hibrid araçların geliştirilmesine büyük yatırım yapıyor.
En Çok Okunan Haberler
- Suriye'yi nasıl terk ettiğinin ayrıntıları ortaya çıktı!
- Nevşin Mengü hakkında karar
- Petlas'tan o yönetici hakkında açıklama
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- 3 zincir market şubesi mühürlendi
- Eski futbolcu yeni cumhurbaşkanı oldu
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- Geri dönüş gerçekten 'akın akın' mı?
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- AKP’nin tabutu CHP sıralarına kondu